במאי סרטוני הזוועה של דאע"ש חוסלו מהאוויר בעיראק

שניים מההרוגים בתקיפה האווירית האחרונה בעיראק הם יוצרי סרטוני הזוועה של ארגון דאע"ש ■ השניים חוסלו מהאוויר במערב המדינה כחלק ממבצע נקמה בארגון הרצחני

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

מכה תדמיתית לארגון הטרור: אתמול (א') חוסלו שני אנשי דאע"ש בתקיפה אווירית של צבא עיראק במערב המדינה. מה שנראה לכאורה כאירוע שגרתי במאבק בארגון הטרור הרצחני התברר כחיסול ממוקד של תעשיית הקולנוע של דאע"ש - על פי הדיווחים ההרוגים הם שניים מבמאי הסרטים של הארגון.

סוכנות הידיעות RT דיווחה כי ההרוגים הם אבו מוחמד אל-סורי ואבו אוסמה אל-אמיריקי, יוצרי סרטים במקצועם. השניים שהו באזור העיר פלוג'ה כאשר הותקפו מהאוויר. על פי ההערכות במדינה, השניים היו אחראים לחלק מסרטוני התעמולה האכזריים של ארגון הטרור, בהם עריפות הראשים של שבויי הארגון בסוריה ועיראק.

בעיראק דיווחו כי לפחות 28 מלוחמי הארגון חוסלו בימים האחרונים, אך הידיעה על חיסולם של הבמאים הוגדרה כהישג מבצעי. מומחים במדינה הסבירו כי השניים "היו חלק מתעשייה רצחנית של אימה וזעזוע, שהופצה דרך הרשתות החברתיות כדי להאדיר את שמו של הארגון".

המבצע במסגרתו חוסלו היוצרים הוגדר כפעילות נקמה ונקרא על שמו של מוסטפא אל-סבהאווי, חייל עיראקי שעונה למוות בפלוג'ה. התקיפה האחרונה מהאוויר נועדה להרחיק את אנשי דאע"ש ממחוז אנבאר שבמערב המדינה, עליו השתלטו בשבועות האחרונים.