שרי אריסון מכרה מניות בנק הפועלים ב-167 מיליון שקל

המכירה בוצעה באמצעות חברת מלח הארץ השייכת לקבוצת אריסון השקעות

שרי אריסון / צילום: ורדי כהנא
שרי אריסון / צילום: ורדי כהנא

בנק הפועלים עדכן היום על מימוש בלוק של כ-8.4 מיליון ממניות הבנק (כ-0.6% מההון), שביצעה בעלת השליטה, שרי אריסון, בתמורה ל-168 מיליון שקל - לפי מחיר מניה של 20 שקלים - נמוך בכ-2% משווי המניה הבוקר. הרוכשים היו כמה גופים מוסדיים ישראליים.

מניית הפועלים ריכזה היום מחזור מסחר ער, ועלתה בכ-0.5%. בנק הפועלים נסחר בשווי של יותר מ-27 מיליארד שקל, אחרי עלייה של 12% בערכו מתחילת השנה.

המכירה נעשתה באמצעות חברת מלח הארץ, כחלק מבלוק מניות חופשיות שהחזיקה קבוצת אריסון מעבר לגרעין השליטה שלה בבנק, והיא בוצעה כחלק מתהליך הורדת מינוף שמבצעת אריסון.

בקבוצת אריסון נקטו בשנים האחרונות מהלך לשיפור רמת הנזילות והקטנת המינוף, ובין היתר בוצע מהלך למיחזור חוב של 2.5 מיליארד שקל במח"מ ארוך יותר.

אריסון ביצעה מימוש בהיקף דומה לפני קצת פחות משנה, אחרי בחינה ארוכה של אפשרות למכירה ובמהלך 2013 מכרה ממניות הפועלים שהוחזקו על-ידי מלח תמורת כ-250 מיליון שקל.

אריסון מחזיקה כיום קצת יותר מ-20% ממניות הפועלים, בשווי של כ-5.5 מיליארד שקל, וצפויה להיוותר עם החזקה זו.

בנק הפועלים, בניהולו של ציון קינן, פרסם בשבוע שעבר דוח כספי חיובי לרבעון הראשון של 2015, עם עלייה של יותר מ-11% ברווח הנקי ביחס לרבעון המקביל אשתקד, שהגיע ל-808 מיליון שקל, המשקף תשואה דו-ספרתית של 10.7% על ההון.

הבנק הודיע על חלוקת דיבידנד של 162 מיליון שקל - הפעם הראשונה שהוא מבצע חלוקת דיבידנד במסגרת המדיניות החדשה שאותה גיבש עם בנק ישראל, המאפשרת חלוקה רבעונית של 20% מהרווח הנקי.

העלייה ברווחי הפועלים לרבעון הראשון הושגה למרות ירידה של 13.4% בהכנסות המימון, שנבעה בעיקר ממדד המחירים לצרכן השלילי. לפי הערכות, המדד השלילה פגע בכ-150-200 מיליון שקל מרווחי הבנק.

אולם, מה שסייע לבנק היו רווחים ממימוש אג"ח ומניות בהיקף של יותר מ-300 מיליון שקל - עיקר הסכום מאג"ח מדינה ואג"ח קונצרניות (יותר מ-200 מיליון שקל).

גורם חיובי נוסף שסייע לתוצאות הוא ירידה של כ-4% בהוצאות השכר, שעמדו על 1.26 מיליארד שקל, בעקבות תוכניות התייעלות שגררו צמצום בכמות העובדים.