הסוף לכימותרפיה? נחשף פיתוח מהפכני לטיפול בסרטן

בכנס בארה"ב הוצג טיפול ניסיוני בקוקטייל תרופות שצמצם את התפשטות המחלה אצל כ-60% מהמטופלים ■ אחד המומחים הגדיר את התוצאות מדהימות: "הפונטציאל לריפוי כבר שם, זה יכול להחליף את הכימותרפיה תוך 5 שנים"

חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס
חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס

האם האנושות עומדת בפני פיתוח מהפכני למאבק אפקטיבי במחלת הסרטן? כך לפחות טוענים היום (ב') חוקרים שהציגו את תוצאותיו של מחקר חדש ומטלטל בוועידה השנתית לחקר הסרטן שנערכה בשיקגו.

תוצאות המחקר שנערך בבריטניה מעלות כי תרופות חדשות שפותחו נלחמות ביעילות בתאים סרטניים - ומצליחות להשמידם. החוקרים הציגו מצב לפיו במהלך שנה בה הן נוסו על קרוב לאלף חולים הסובלים מסרטן העור, חלה ירידה בשיעור התפשטות המחלה אצל למעלה מחצי מהם. ב-58% מהמקרים - אצל רובם - התפשטות התאים הסרטניים נבלמה.

"הראיות שהוצגו מצביעות על כך שאנחנו בתחילתו של עידן חדש בטיפול במחלה", מסר בהתרגשות פרופסור פטר ג'ונסון, מנהלה מחלקה האונקולוגית במרכז החקר הבריטי.

הפיתוח יחליף את טיפולי הכימותרפיה?

"הממצאים הללו מדהימים", התפעל פרופסור רוי הרבסט, ראש המחלקה לחקר הסרטן במרכז הרפואי באוניברסיטת יל. לדבריו טיפול בחולי סרטן באמצעות גירוי המערכת החיסונית של הגוף ויצירת נוגדנים לתאים הסרטניים עשוי להחליף תוך 5 שנים את טיפולי הכימותרפיה.

"אני חושב שאנחנו צועדים לקראת שינוי משמעותי בטיפול במחלת הסרטן. הפוטנציאל להענקת טיפול יעיל לחולים שיאפשר להם לחיות יותר שנים, בהחלט כבר כאן", הוסיף פרופסור הרבסט הנרגש. "הפיתוח הזה מאפשר למערכת החיסונית לאתר את התאים הסרטניים המוסתרים ממנה - להגיע אליהם, ולהשמידם".