סערה בטורקיה: לארדואן יש אסלות מזהב בארמון החדש?

מנהיג האופוזיציה בטורקיה האשים את ארדואן בהתקנת אסלות מזהב בארמון החדש שלו - וארדואן מזמין אותו לחפש אותן ולהתפטר אם הוא לא ימצא כזו אסלה

רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס
רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס

המערכת הפוליטית והתקשורת הממוסדת בטורקיה סוערות על רקע טענות האופוזיציה לפיהן אסלות מזהב הותקנו בארמון החדש שהקים לעצמו הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, ארמון שעלותו חרגה בהרבה מהתכנון המקורי ועלה למשלם המסים הטורקי כ-350 מיליון דולר.

האופוזיציה בטורקיה מאשימה את ארדואן בהתקנת אסלות מזהב בארמון החדש. מצד שני, ארדואן משיב אש וטען כי יו"ר האופוזיציה מוזמן לבקר בארמון ולבדוק אם אכן הותקנו אסלות כאלה.

"אני מדבר בפתיחות. אם מנהיג האופוזיציה ישר, אתן הוראה להכניס אותו כבר הערב. שיערוך סיור ונראה אם הוא ימצא שם אסלות מזהב", אמר ארדואן בתגובה להאשמות יו"ר האופוזיציה בראיון לטלוויזיה בטורקיה.

ארדואן מכנה את הארמון הנשיאותי החדש "Presidential Külliye". המבנה עוצב בהשראת האימפריה העות'מנית והוא כולל מסגד, בית חולים, ספריה ומבנים נוספים - וכמובן מבני מגורים.

ארדואן הציע למנהיג האופוזיציה לבקר בארמון ולחפש אסלות מזהב, אך אם הוא לא ימצא אותן - שיתפטר.

"האם הוא באמת מוכן לעזוב את משרדו במידה ולא תימצא אסלה כזו? אם הוא ימצא ולו אחת - אני מוכן לסיים את תפקידי כנשיא", אמר ארדואן.