חשד לשחיתות ב"דן"; החברה: התלונות - בשל מאבק פוליטי

עפ"י החשד, בכיר בחברת דן רכש בכספי החברה רהיטים ומוצרי חשמל במאות אלפי שקלים לביתו, ונעזר בעובדים נוספים ■ דן: "הרקע לתלונות - מאבקים פוליטיים בחברה"

אוטובוס דן / צילום: תמר מצפי
אוטובוס דן / צילום: תמר מצפי

המשטרה חוקרת חשדות לשחיתות בצמרת חברת דן. מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל-אביב פתח באחרונה בחקירה בנוגע להתנהלות של בכירים בחברת התחבורה הציבורית, זאת בעקבות תלונות שהתקבלו בעניין.

החשדות מתמקדים כרגע בבכיר בחברה, שלפי התלונות עשה שימוש פרטי בכספי החברה ובין היתר רכש לפי החשד באמצעותם רהיטים ומוצרי חשמל בשווי עשרות ומאות אלפי שקלים לביתו.

לפי החשד שנבדק, אותו בכיר רשם את ההוצאות בספרי החברה ככאלה שנעשו בעבור חלקי חילוף. כן נחקר חשד להוצאות אישיות נוספות של הבכיר, בין היתר על חדרי כושר.

כמו כן נבדקות תרומות של מאות אלפי שקלים שהועברו מהחברה לגופים שונים. לפי הערכה, הבכיר שהוא החשוד המרכזי נעזר במעשיו בעובדים נוספים בחברה.

נציין כי באוקטובר 2013 פרסם מבקר המדינה, השופט יוסף שפירא, דוח חמור על אודות חברת דן. בין היתר, המבקר מצא ליקויים רבים לכאורה בהליך רכישת האוטובוסים של החברה.

שנה ורבע לאחר מכן פורסם הדוח השני של מבקר המדינה, שגם בו נמתחה ביקורת על דן ועל בזבוז כספי ציבור מצדה, לכאורה. המבקר הזכיר בדוח כי דן נתמכת כספית על-ידי המדינה, וכי בין 2011 ל-2014 העבירה הממשלה לחברה יותר מ-3.6 מיליארד שקל כספי תמיכה בשירותי הסעה תקינים וסבירים.

דוברת מחוז תל-אביב במשטרה אישרה את הפרטים.

גורמים בחברת דן מסרו ל"גלובס" כי הרקע לתלונות במשטרה הם מאבקים פוליטיים. מחברת דן נמסר בתגובה כי מדובר בניסיון להלך אימים על הבכיר בחברה. "אין לנו ספק כי בירור הפרטים המלאים יחולל זעזוע עמוק בקרב כל אזרח שומר חוק".

לדברי החברה, הטענות נגד הבכיר בדן הן מיחזור טענות שעלו לפני שנים רבות, נבדקו בשני דוחות של מבקר המדינה ונדחו. "אנו סמוכים ובטוחים כי משטרת ישראל תעשה את עבודתה נאמנה ותגיע לחקר האמת. לא נאפשר למאבקי כוח פנימיים לגרוע כהוא זה מטיב השירות לציבור ומרמתו. כך עשינו במשך 70 שנות קיומנו, וכך נעשה גם בהמשך הדרך", נמסר מהחברה.