עובדי אלישרא פתחו בשביתה: "צפויים פיטורי 500 עובדים"

בוועד טוענים: מנסים לבטל את העבודה המאורגנת ■ מקורב לאלישרא: לא מתוכננים פיטורים

מאות מעובדי החברה הביטחונית אלישרא, חברה-בת של אלביט מערכות, פתחו היום (ג') בשביתה, בטענה כי הנהלת החברה מתכוונת לפטר בקרוב 500 עובדים ומרחיבה משמעותית הוצאה של פעילויות למיקור חוץ.

כ-370 מהנדסים ופקידים שעובדים במתחם של החברה בבני-ברק שבתו היום, ומחר (ד') ישבתו עוד מאות הנדסאים, טכנאים ועובדי ייצור באותו מתחם.

בוועד העובדים של החברה הזהירו כי בעקבות השביתה ייתכנו שיבושים באספקת מערכות ללקוחות אלישרא בישראל ובחו"ל. שם הסבירו את השביתה בתוכנית ההנהלה להעתיק את הפעילות שנעשית במתחם שבבני-ברק למתחם שלה בחולון - במסווה של שינוי ארגוני ואיחוד הפעילות שלה עם זו של חברות-בנות נוספות של אלביט מערכות.

אלישרא עוסקת בפיתוח ובייצור של מערכות לוחמה אלקטרונית, שליטה ובקרה, אמצעים לאיסוף מודיעין ובתחום המכ"ם והאנטנות. בשורותיה מועסקים כ-1,500 עובדים, שמהם כ-900 מאוגדים בהסכם קיבוצי.

"החשש הוא שהפיטורים יעשו במסגרת המעבר של החברה למתחם בחולון", אמרו היום בוועד העובדים. "סמנכ"ל הכספים בחברה ציין בפורום של ועדים כי בקרוב צפויים פיטורים של 500 איש מקרב העובדים המאוגדים". לטענת הוועד, בפינוי המתחם בבני-ברק, תעמוד לרשות אלביט מערכות קרקע פנויה ששוויה גבוה ממיליארד שקל. עוד טענו היום בוועד העובדים כי הנהלת אלביט מערכות מתנכלת כביכול לעובדים המאוגדים במסגרת הסכם עבודה קיבוצי - וזאת בניסיון להעביר אותם להסכמי עבודה אישיים. לטענת העובדים, ניסיון זה מבטא את כוונת אלביט מערכות לבטל את העבודה המאורגנת בקבוצה כולה.

בהודעה שהפיץ היום ועד העובדים נטען בין השאר כי הנהלת אלביט מערכות הרחיבה בשלוש השנים האחרונות באופן משמעותי את הוצאת הפעילויות באלישרא למיקור חוץ. הוועד טען כי הוא רואה במהלכים אלה מלחמת התשה שמקיימת ההנהלה בעבודה המאורגנת, וניסיון להוביל לסיום העסקתם של עובדים וקליטה של עובדים אחרים במסגרת של הסכמי עבודה אישיים. בנוסף, כך נטען, הנהלת אלישרא שוללת מעובדים רבים את האפשרות להשתתף בתערוכות מקצועיות בחו"ל.

אלביט מערכות סירבה להתייחס היום לטענות. עם זאת, גורם המקורב לאלישרא דחה בשיחה עם "גלובס" את הטענה שלפיה יש בכוונת החברה לפטר כ-500 איש. לטענת הגורם, הנהלת אלישרא הכחישה את הטענה על אודות כוונה זו, הבהירה את הדברים גם לחברי הוועד ואף מקיימת בימים אלה תהליך של גיוס עובדים חדשים לשורות החברה. הגורם גם דחה את הטענה על הרחבת ההיקף של הוצאת עבודות בחברה למיקור חוץ, וטען כי לא היו דברים מעולם.