אלשטיין מבקש להדיח את בן משה מאי.די.בי ולמנות שני אחיו

באסיפת בעלי המניות שתתכנס ב-7 ביולי יצביע אלשטיין ל-6 מועמדיו, שכוללים לצד אחיו אלחנדרו ואחותו דיאנה גם את השר לשעבר, רוני בר און

אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר
אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר

הסכסוך על השליטה בקבוצת אי.די.בי עולה עוד מדרגה, כשהפעם מוביל בעל השליטה אדוארדו אלשטיין מהלך להרחקתו הסופית של שותפו לשעבר, מוטי בן משה, מעמדת הכוח האחרונה שעוד נותרה לו בקבוצה - החברות בדירקטוריון אי.די.בי.

אמש סמוך לחצות הלילה, פירסמה אי.די.בי זימון לאסיפת בעלי מניות שתתכנס ב-7 ביולי. במסגרת האסיפה יידרשו בעלי המניות לאשר את מינוים של ששת הדירקטורים מטעם בעלי השליטה (בחברה מכהנים עוד שני דירקטורים חיצוניים ודירקטור בלתי תלוי אחד, כדרישת חוק החברות). אלא, שבעוד שבן משה מבקש להאריך את כהונתו ואת כהונת שני הדירקטורים הנוספים מטעמו, עודד נגר ויניב רוג, הגיש אלשטיין לאסיפה את שמותיהם של שישה דירקטורים מטעמו.

אלשטיין מחזיק ב-61.5% ממניות אי.די.בי, ולכן משמעות הצעתו היא כי הוא יצביע עבור כל ששת מועמדיו, ואילו בן משה, נגר ורוג ימצאו עצמם מחוץ לדירקטוריון. רשימת המועמדים של אלשטיין כוללת אותו עצמו ואת שני נציגיו הנוספים בדירקטוריון, אחיו אלחנדרו ושותפם לעסקים בארגנטינה, סאול זאנג. כמו-כן ימונו לדירקטורים גם שולם לפידות, נציגו של אלשטיין בישראל שהחזיק עד כה בתואר דירקטור חליף, דיאנה אלשטיין דן, אחותם של אדוארדו ואלחנדרו שמתגוררת בקיבוץ ניר יצחק, וכן את שר האוצר וחבר הכנסת לשעבר רוני בר-און.

דיאנה אלשטיין דן, בת 53, היא כלכלנית במקצועה ובעלת תואר שני בניהול מטעם אוניברסיטת בואנוס איירס. בחמש השנים האחרונות היא הועסקה כתמחירנית בחברת פולישק תעשיות (שלה מפעל ייצור בניר יצחק) ובהמשך עברה לגניגר מפעלי פלסטיקה, כאשר זו רכשה את פעילות המסכים והרשתות של פולישק. תפקיד נוסף בו כיהנה בחמש השנים האחרונות היה ככלכלנית בחברת מגן אקו אנרג'י.

בר-און (67), פרש לפני כשנתיים מהחיים הפוליטיים. הוא עורך דין במקצועו ומשמש כדירקטור חיצוני בשתיים מחברות הנדל"ן הגדולות בישראל, גזית גלוב ואלרוב נדל"ן. בשנה שעברה כיהן גם כדירקטור במגדל מקפת, שמנהלת קרנות פנסיה וקופות גמל.

אלשטיין טרם השיב להצעת בן משה

בן משה, שמחזיק ב-16.2% מאי.די.בי, הפעיל בשבוע שעבר את מנגנון הבמב"י שבהסכם בינו לבין אלשטיין. בן משה הציע לרכוש את מלוא ההחזקה של אלשטיין בחברה ב-1.64 שקלים למניה (לעומת מחיר של כ-2 שקלים בו נסחרת המניה כיום), כאשר הוא יודע שאלשטיין יבקש כנראה לרכוש את מניותיו הוא במחיר זה. עם זאת, בן משה התנה את הפעלת הבמב"י גם בהסכמת הרוכש ליטול את התחייבות הנרכש כלפי נאמני הסדר החוב של אי.די.בי אחזקות, בהיקף של 256 מיליון שקל. אלשטיין מתנגד לסעיף זה ולכן טרם השיב להצעת בן משה, כאשר הוא חייב לעשות זאת עד ליום חמישי הבא.

יש לציין כי גם לבן משה ניתנה הזדמנות להציע שישה מועמדים משלו, אולם הוא העדיף להמתין עד לתוצאות הליך הבמב"י בינו לבין אלשטיין.