אמזון תאפשר לפרסם על האריזות שהיא מפיצה

זה הרעיון שמאחורי השותפות החדשה בין אולפני יוניברסל ו-Illumination Entertainment לבין אמזון, במסגרתו אמזון שולחת הזמנות בקופסאות עם דמויות מהסרט "המיניונים" שיעלה בקרוב לאקרנים

תשכחו משלטי חוצות או פרסומות במגזינים. אם מפרסם רוצה להגיע לקהל גדול כיום, כדאי לו לפרסם על קופסאות משלוח של אמזון. זה הרעיון שמאחורי השותפות החדשה בין אולפני יוניברסל ו-Illumination Entertainment לבין אמזון.

הקמעונאית החלה לשלוח הזמנות מלקוחות בקופסאות בצבע צהוב בוהק שעליהן דמויות מסרטים מצוירים מהסרט "המיניונים", שיעלה בקרוב לאקרנים. זוהי הפעם הראשונה שאמזון הסכימה שצד שלישי כלשהו ימתג באופן מלא את קופסאות המשלוח שלה.

הזיווג בין יוצרי הסרט לבין אמזון הגיוני גם מבחינת אמזון וגם מבחינת יוצרי הסרט. הסרטים הפופולריים, שעד כה מכרו כרטיסים בהיקף של יותר מ-1.5 מיליארד דולר בקופות ברחבי העולם, כבר הפכו את הדמויות בסרט לסחורה.

ה"מיניונים" תורגמו למגוון מרצ'נדייז, לרבות בובות ופסלונים, משחקי קופסה ומשחקי מחשב וצעצועים אחרים. הם מופיעים גם על גבי בגדים, לרבות גרביים, נעליים, כובעים ואביזרים אחרים, כמו גם מוצרים לבית כמו סדינים, וילונות, פריטים למטבח, מדבקות קיר ואף מוצרי מזון כמו מחית תפוחים ומיץ, למשל. ואמזון כמובן מוכרת את כל המוצרים האלה.

כמו מודעה רגילה בעיתון, הקופסאות החדשות של אמזון מסייעות לקדם את הסרט לא רק על-ידי העלאת המודעות לגבי המותג עצמו, אלא אף מציינות את תאריך היציאה לאקרנים (10 ביולי).

הקופסאות כוללות גם כתובת אינטרנט מיוחדת של אמזון. מסתבר כי האתר, בכתובת amazon.com/minions, הוא אתר קניות המוקדש כולו לדברים שקשורים למיניונים. אמזון מסרה כי לאתר יתווסף תוכן נוסף לקראת מועד העלייה לאקרנים.

אמזון מסרה עוד כי הקופסאות יגיעו ממרכזי אריזה "מובחרים" ויהיו במגוון של גדלים כדי להתאים לשורה של הזמנות מלקוחות, כמו ספרים, מוצרי אלקטרוניקה, תקליטורים, צעצועים, דברי ספורט ועוד. דמויות שונות של "מיניונים" יעטרו קופסאות בגדלים שונים - סטיוארט יופיע על קופסאות גדולות, בוב על קופסאות בינוניות, וקווין על הקופסאות הקטנות ביותר.

שתי החברות השותפות פרסמו לראשונה טיזרים לגבי הקופסאות החדשות בעזרת ציונים בטוויטר ופוסטים בפייסבוק בסוף מאי, שם ציינו כי "המיניונים" יגיעו למפתן הדלת של הלקוחות "בקרוב". לפי מה שרואים ברשתות החברתיות, לקוחות רבים החלו לקבל את הקופסאות הללו בימים האחרונים.

דומה כי רוב התגובות לקמפיין חיוביות. קשה להאמין, אבל כמה אנשים אף צייצו בטוויטר כי הם מתכננים להזמין מאמזון רק כדי לקבל את אחת הקופסאות. פרטי העסקה פורסמו לראשונה על-ידי ה"לוס אנג'לס טיימס".

אמזון סירבה למסור האם נראה קופסאות ממותגות נוספות בעתיד וכמה לקוחות יקבלו את הקופסאות הצהובות הללו בתקופת הקמפיין.