מוסלמי בארה"ב זמם לערוף ראשה של פעילה יהודיה

המוסלמי נורה למוות ע"י סוכני FBI שעקבו אחריו בבוסטון ■ הקורבן המיועד של ההרוג: פאמלה גלר, שארגנה את תחרות הקריקטורות על מוחמד בטקסס

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

אוסמה ראחים, המוסלמי האמריקאי שנורה אתמול (ד') למוות ע"י סוכני FBI בבוסטון, לאחר שהסתער לעברם עם סכין צבאית שלופה, זמם לערוף את ראשה של פמלה גלר, פעילה יהודית מאזור ניו-יורק, שקנתה לה שם בייזום פעולות נגד מוסלמים. היא ארגנה את תחרות הקריקטורות נגד מוחמד בטקסס, לפני כחודש. שני מוסלמים, שביקשו לבצע הרג המוני בקהל הנוכחים באותו אירוע, נורו למוות ע"י איש ביטחון.

ראחים, בן 26, לא היה חבר בארגון טרור, אך הוא שאב השראה מהתעמולה המקוונת של דאע"ש והפך את עצמו לחייל בצבא אללה. הוא היה נתן במעקב מתמיד של סוכני FBI במשך כמה שבועות, ואתמול החליטו העוקבים, כי הוא מהווה סכנה לציבור, בעקבות ניתוח חילופי המסרונים שלו עם מוסלמי אחר, דיוויד רייט. כאשר הבחין בסוכנים המתקרבים, הסתער עליהם ראחים אך נורה ומת במקום. הסכין נמצאה ליד גופתו. רייט, שהובא אתמול לפני שופט, חשוד, בין היתר, בכך שניסה להשמיד את הטלפון של ראחים כדי למחוק ראיות לתקשורות ביניהם.

משטרת בוסטון ו-FBI, שחששו כנראה מהפגנות המוניות במחאה על עוד הרג של אזרח שחור בידי שוטרים, כפי שקרה השנה בבולטימור ובערים אחרות, הראו למנהיגים קהילתיים את תיעוד הירי, שהונצח במצלמות וידיאו לאורך הבתים ברחוב. אחיו של ההרוג טען, שהוא נורה בגבו, בשעה שדיבר עם אביו בטלפון, אך הסרטונים הראו שראחים נורה בחלק הקדמי של גופו, כאשר הסתער על השוטרים, ושלא היה בידו טלפון אלא סכין. מסמכים משטרתים הראו, כי הוא רכש באמזון 3 סכינים צבאיות.

מקורות משטרתיים אמרו ל-CNN, כי גלר הייתה המטרה המקורית של ראחים, אך בסופו של דבר הוא בחר להתמקד דווקא ב"בבחורים בכחול" (שוטרים) מפני שהם נראו לו כ"מטרה קלה". באחת מהתקשורות שלו הוא אמר: "אינני יכול להמתין זמן רב מדי". לא ברור אם הוא תכנן לתקוף את גלר לאחר החיסול המצופה של השוטרים.

גלר זכתה בחשיפה בינלאומית בעקבות תחרות הקריקטורות על מוחמד בעיירה גארלנד, בטקסאס. הוא נשיאת ארגון המתקרא "היזמה האמריקאית להגנת החירות", ושמקדם שני קמפיינים: "להפסיק את האיסלמיזציה של אמריקה" ו"להפסיק את האיסלמיזציה של האומות".

"הם (המוסלמים) הפכו אותי למטרה מפני שהפרתי את חוקי השריעה נגד ביזוי מוחמד", אמרה גלר ל-CNN. "הם מתכננים להרוג כל אחד שאינו פועל לפי השקפותיהם ושאינו מקבל עליו את חוקיהם מרצונו הטוב".

"עכשיו מתחולל העימות המכריע על החירות האמריקאית", היא אמרה. "האם נתייצב נגד הברבריות זו או נתכופף ונשתיק את עצמנו"?

לדבריה, היא מוקפת ב"צבא של אנשי ביטחון" בעקבות ההתקפה על תחרות הקריקטורות בטקסאס. "זה מה שנחוץ כדי לפרסם קריקטורה באמריקה ב-2015. זה מדהים והרסני, ואנשים צריכים להבין מה מונח על כף המאזניים. אם ניכנע עכשיו, למה ניכנע בשלב הבא"?

בחוגים רבים נחשבת גלר פרובוקטורית. היא הארכיטקטית של קמפיין כרזות אנטי-מוסלמיות על אוטובוסים בניו-יורק וערים אחרות בארה"ב. היא ניסתה להציג את הקריקטורה שזכתה במקום הראשון בתחרות שלה על אוטובוסים בוושינגטון הבירה. לאחר שרשות התחבורה המטרופולטנית דחתה את היזמה, עתרה גלר לבית-משפט. בתגובה הודיעה רשות התחבורה שהיא שוב אינה מוכנה לפרסם כרזות פוליטיות על אוטובוסים. הכרזה זו תעלה לרשות לפחות מיליון דולר בשנה. גלר שונאת מושבעת של אובמה ופרסמה נגדו נאצות. היא טענה, בין היתר, שאובמה הוא מוסלמי, שהיה מעורב ביחסים עם "זונת קוקאין".