דוד מדיוני, מנהל רשות האכיפה והגבייה, מסיים את תפקידו

מדיוני, מנהל רשות האכיפה והגבייה מיום הקמתה ב-2009, הודיע היום לשרת המשפטים איילת שקד על החלטתו לסיים את התפקיד, וזאת לדבריו "בשל תחושת מיצוי"

דוד מדיוני / צלם: איל יצהר
דוד מדיוני / צלם: איל יצהר

דוד מדיוני, מנהל רשות האכיפה והגבייה (ההוצאה לפועל) מיום הקמתה ב-2009, הודיע היום (ב') לשרת המשפטים, איילת שקד, על החלטתו לסיים את התפקיד. זאת, לדבריו, "בשל תחושת מיצוי".

מדיוני הוסיף כי טרם כינונה של הממשלה החדשה, הוא חש כי מנוי וגמור עמו לסיים את תפקידו, אולם חיכה עד למינוי שרת המשפטים החדשה, כדי שלא להשאיר את רשות האכיפה והגבייה ללא מנהל.

"נפלה בחלקי הזדמנות לשקם מערכת חשובה ולהובילה למחוזות של הצלחה ותרומה משמעותית לציבור, ואני מודה לרשמים, למנהלים ולעובדים שהיו שותפים מלאים לאתגרים ולמשימות שהיו מנת חלקנו בשנים האחרונות", אמר מדיוני.

עוד מסר מדיוני: "אני מודה לשרת המשפטים, איילת שקד, שעם כניסתה לתפקיד לקחה את רשות האכיפה והגבייה תחת חסותה ומכירה בחשיבותה ובתרומתה לשלטון החוק ולציבור", מסר מדיוני. "עובדה זו שהרשות תקבל את הגיבוי הראוי נותנת לי שקט".

מדיוני אחראי להפרדת מערכת האכיפה והגבייה ממערכת בתי המשפט ולהפיכתה לרשות עצמאית.

בהודעה לתקשורת שהוציא היום, מסר מדיוני כי הוא הוביל את מערכת ההוצאה לפועל במספר מהלכים: הקמת המסלול המקוצר לגביית חובות של עד 10 אלף שקל; בינוי לשכות הוצאה לפועל חדשות בכל הארץ; הפחתה דרמטית של כמות התיקים במערכת; הקמת מסלול מזונות אישי, הוספת כלי אכיפה לזוכים; והחלפת מערכת הליבה של ההוצאה לפועל במערכת חדשה ואינטראקטיבית.

"מיום הקמת הרשות הוביל דוד ברוח נחושה גישה חדשה המסייעת לחייבים להגיע להסדר מול הנושים, הן באמצעות מבצעי הגבייה שיזם והן באמצעות חקיקה שפעלה לאיזון בין זכויות החייבים והזוכים, ובגישה אקטיבית שאינה שוקטת על השמרים", נאמר בהודעת הפרישה של מדיוני.

עוד נמסר מהרשות כי "גם בתחום גביית החובות למדינה חולל מדיוני שינויים מרחיקי לכת, בחיזוק מעמדו של המרכז לגביית קנסות, הוספה של סמכויות למרכז והקמת מינהל הגבייה הממשלתי".

שרת המשפטים, איילת שקד, מסרה כי "שמו של דוד מדיוני הולך לפניו בשירות הציבורי. דוד הוא דוגמה למנהל פעלתן שרואה בתפקידו שליחות ציבורית, מתייחס בכבוד לכל אדם, מבין לליבו של האיש הקטן ופועל בנחישות לצמצום הביורוקרטיה במערכת האכיפה והגבייה. אין לי ספק כי הוא יצליח בכל תפקיד שיבחר".