צירון קופצת 15% בבורסה לאור הסכם ייעוץ עם Aldwych

זאת לצורך הקמת פרויקט בית זיקוק בהיקף של 100 אלף חביות ליום בליבריה

בתי זיקוק צירון , חברה העוסקת במתן שרותי יעוץ ויזום עסקאות בתחום בתי זיקוק, אשר דיווחה לפני מספר שבועות על חתימת מזכר הבנות עם חברת ERLL מליבריה להקמת בית זיקוק בכושר ייצור של עד 100 אלף חביות ביום, מבקשת לעדכן כי חתמה עם Aldwych Capital Partners מארה"ב על הסכם לייעוץ וליווי פיננסי לצורך גיוס משקיעים לרכישת בית הזיקוק, הקמתו ותפעולו.

"אנו ממשיכים במימוש האסטרטגיה של החברה להפוך לשחקן משמעותי בתחום האנרגיה במערב אפריקה", מסר רוני קופפרברג, מנכ"ל צירון. "ההסכם לייעוץ וליווי פיננסי עם Aldwych הוא שלב נוסף במימוש הקמת הפרויקט בליבריה וכולל סקר היתכנות שיוגש לרשויות ומודל פיננסי שיוצג לממשלת ליבריה. ל-Aldwych ניסיון במימון פרויקטים מסוג זה והם פועלים לגיוס משקיעים בהיקף משמעותי לפרויקט. אנו מאמינים כי התקדמות בפרויקט בליבריה, כמו גם בשאר הפרויקטים בהם אנו מעורבים, עשויים ליצור ערך לבעלי המניות של החברה".

Aldwych הינו בית השקעות המתמחה ומתמקד במימון פרויקטים מורכבים, בארה"ב ובמדינות מתפתחות, לרבות ייעוץ למיזוגים ורכישות, גיוסי הון וחוב פרטיים, מימון מגורמים ממשלתיים ומימון פרויקטים מיוחדים.

במסגרת ההסכם נקבע כי Aldwych תפעל להכנת סקר היתכנות ומודל פיננסי עבור הפרויקט בעלות שסוכמה עמה, זאת על מנת לקבל את אישורה של ממשלת ליבריה לפרויקט. בנוסף, הוסכם כי Aldwych תפעל להכנת חומרים שיווקיים עבור גיוס ההון לפרויקט, איתור משקיעים ותכנון מבנה הגיוס (הון וחוב) עבור הפרויקט.

ההון שיגויס לצורך הפרויקט, ישמש בין היתר לרכישת בית זיקוק עבור הפרויקט, שיפוץ ושינוע של רכיבי בית הזיקוק, בדיקת ההיתכנות, החזר הוצאות ראשוניות של ERLL והחברה, הון אנושי והוצאות נוספות. Aldwych סבורה על פי הערכה ראשונית, כי עלות הפרויקט, לרבות עלות רכישת בית הזיקוק, שיפוצו והקמתו, נאמדת בכ-500 מיליון דולר.