אורן חזן של הליכוד

האם יש סיכוי שנתניהו ינהר אל המיקרופונים כדי להביע דעתו על ח"כ אורן חזן?

אורן חזן / צילום: דוברות הכנסת
אורן חזן / צילום: דוברות הכנסת

שאלתי שני עורכי דין, והם אמרו שניתן להעמיד את אורן חזן לדין פלילי על הדברים שראינו בתחקיר המצוין של עמית סגל בערוץ 2.

אמנם, מדובר במעשים שמקורם במדינה זרה, בולגריה, אבל החוק הישראלי מאפשר העמדה לדין על מעשים הנחשבים לעבירות, גם אם הן בוצעו בחו"ל.

אם זה נכון, כדאי שהפרקליטות תתחיל לעבוד על זה מה שיותר מהר. יש כאן גם עניין של הסרת חסינות, וכל רגע נוסף שחזן יושב בכנסת זו בושה גדולה. לכולנו.

איך כזה נבחר לכנסת?

במקביל, קיימת אפשרות תקנונית וחוקית להדיח את חזן מתפקידיו בכנסת, אם יש לכך רוב של 61 קולות. גם את ההליך הזה צריך להתחיל בהקדם.

יש לנו פה עסק עם אדם שנחזה לא רק כחסר גבולות, אלא גם חסר מעצורים. כשהפה שלו מתחיל לעבוד, בא להיקבר באדמה. איך, אוה, איך, נבחר אחד כזה להיות מועמד לכנסת?

תגובות ללא שמות

התשובה נמצאת בתגובה של אנשי הליכוד לגילויי חדשות ערוץ 2. היו שאמרו שחזן צריך להתפטר, או לפחות להשעות את עצמו. אבל אף אחד, אף לא אחד (!) מאלה לא הסכים לשים את שמו על דבריו, והאחרים שמרו על שתיקה.

למה? אחרי כתבה כזאת, בה רואים ושומעים באוזניים את הדברים, זו בעיה לומר שהאיש חייב ללכת? אפשר להוסיף את ההסתייגות "אם הדברים נכונים" (למרות שראינו ושמענו). אבל אפילו את זה חששו לומר.

ממה הם חוששים?

ממה הם חוששים? שזה יפגע בהם במפלגה? זו הסיבה היחידה הנראית לעין. וכאן הנקודה. אם הם חוששים, זה משום שידוע להם שבמפלגה לא אוהבים ביקורת על חבר - אפילו אם שחיתותו זועקת לשמיים.

איפה האינטגריטי? במיוחד עכשיו, כשהשחיתות מכה בכל מקום, מראים לנו חברי הכנסת מהליכוד שלא הם יהיו האנשים שייצאו להילחם בתופעה. אצל חלקם אולי יש אפילו מחשבה לגבי העתיד שלהם, אם וכאשר ימצאו את עצמם במצב דומה.

להפשיט את חזן

חזן אומר שהוא יתבע את ערוץ 2. זה נשמע כמו איום-סרק, אבל אני די בטוח שכך ינהג. לאו דווקא כדי להוכיח את חפותו, אלא כדי להרוויח זמן בו יוכל לשתוק, בטענה שצריך להמתין לפסק הדין.

אבל כרגע, באופן מיידי, צריך להפשיט את חזן מהתארים שהונחתו עליו על-ידי ראש הממשלה. אם אי-אפשר להדיח, אז להשעות. אבל שלא נראה אותו על כס יו"ר הכנסת או בישיבות הוועדות החשובות שנתניהו שיגר אותו אליהן.

לחוטובלי יש "דברים יותר חשובים"

סליחה, כן הייתה תגובה אחת עם שם. "יש לנו דברים יותר חשובים להתעסק בהם". כלומר, לא נורא שאחד כזה יהיה בכנסת, לדעתה של ציפי חוטובלי, שרת החוץ בפועל.