נדחתה ההתנגדות: פרויקט פינוי בינוי במרכז ר"ג ייצא לדרך

התוכנית ברחובות ז'בוטינסקי והרצל, את 96 יחידות הדיור הקיימות יחליפו 310 דירות חדשות שייבנו במגדלים בני 30 קומות עם חזית מסחרית או בבנייני מגורים נמוכים יותר בני שבע קומות מעל קומה מסחרית

פינוי בינוי / צילום: תמר מצפי
פינוי בינוי / צילום: תמר מצפי

לאחר שמונה שנים של דיונים בתוכנית פינוי בינוי ברמת גן, קיבלה התוכנית אישור סופי לאחר דחיית התנגדות על ידי בית המשפט. מדובר בהתנגדות שהגישה כנגד התוכנית בעלת זכויות במתחם שטענה שלא ידעה על התוכנית המופקדת ולא הספיקה להגיש התנגדות לוועדה המחוזית.

מדובר בתוכנית פינוי בינוי ברחובות ז'בוטינסקי והרצל, תוכנית אותה אישרה הוועדה המחוזית בפברואר האחרון. התוכנית קובעת כי מבנים ישנים המיועדים למסחר, מלונאות ומגורים יפונו לטובת בניית מבנים חדשים עם שטחי מסחר. כך, את 96 יחידות הדיור שקיימות היום במתחם יחליפו 310 דירות חדשות שייבנו במגדלים בני 30 קומות עם חזית מסחרית או בבנייני מגורים נמוכים יותר בני שבע קומות מעל קומה מסחרית.

התוכנית מציעה כי המגדלים ייבנו ברחוב ז'בוטינסקי והמבנים הנמוכים יותר לאורך רחוב הרצל. עוד במסגרת התוכנית, קבעה הוועדה המחוזית כי מלון "עדן", שבפינת הרחובות ז'בוטיסקי והרצל, ייועד לשימור, לא תתאפשר בו תוספות בנייה והוא ייועד למלונאות.

כאמור, התוכנית נדונה בבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב, לאחר שאחת מבעלי הזכויות בתחום התוכנית עתרה כנגד אישורה. במסגרת עתירתה, טענה העותרת כי לא ידעה על הפקדת התוכנית, מאחר שלא קיבלה הודעה אישית בנושא. נוכח האמור, ביקשה העותרת מבית המשפט לבטל את אישור התוכנית, ולאפשר לה להגיש התנגדות. לחילופין, ביקשה העותרת מבית המשפט לשנות את הוראות התוכנית.

בעלי הזכויות האחרים במתחם השיבו לטענות העתירה ובאמצעות עורכי הדין אלי וילצ'יק ושירי לוי ממשרד עו"ד כהן, וילצ'יק ושות', הבהירו כי התוכנית סבירה וחיובית ויש לקדם את הוצאתה אל הפועל. עורכי הדין הוסיפו, כי חוק התכנון והבניה אינו מחייב שליחתן של הודעות אישיות בגין הפקדתה של התוכנית ולא ניתן להחיל בעניינה דרישות נוספות על אלו הקבועות בחוק. כן טענו כי משעה שהפקדת התוכנית פורסמה כנדרש בחוק, העותרת נחשבת כאחת שידעה עליה. מטעמים אלו, לא נפל כל פגם בהליכי אישור התוכנית, ולא ניתן לאפשר לעותרת להגיש התנגדותה באיחור.

השופט מאיר יפרח שדן בתיק ונתן את פסק הדין כתב: "דין העתירה להידחות, מבלי להידרש לטענות לגופה של תוכנית, טענות אשר העותרת לא העלתה משלא הגישה התנגדות". השופט פסק עוד כי העותרת תישא בהוצאות המשפט בסך 8,000 שקל של כל אחד משמונה המשיבים לעתירה שהופיעו לדיון בנושא.