ביקיני ב-30 שקל: איפה תוכלו למצוא בגדי ים במחירים נוחים?

לא רק בשווקים ובבזארים, גם ברשתות האופנה הגדולות אפשר השנה למצוא בגדי ים ב-30 שקל, בלי להתפשר על איכות ■ המותגים הגדולים משיבים מלחמה ומבטיחים איכות טובה יותר, גזרות מחטבות ובדים ייחודיים

בגדי ים / צילום: רודריגו מייקל, נועה שלטי ואבי ולדמן
בגדי ים / צילום: רודריגו מייקל, נועה שלטי ואבי ולדמן

האם לקנות הרבה ובזול או מותג מוכר בתקציב כפול ומכופל? גם בתחום בגדי הים ניצבים הצרכנים בפני הדילמה הזו לאור טווח מחירים רחב במיוחד: אפשר למצוא סט ביקיני ב-30 שקל או לבחור בבגד ים ממותג במאות שקלים וממנו לטפס לפריט של מעצבי-על ב-2,000 שקל.

מי שיטריח את עצמו לחנויות עודפים או לשווקים דוגמת שוק בצלאל, יוכל למצוא בערימות בגדי הים מציאות של מותגים מעונות קודמות ב-10 שקלים ליחידה, אך היום לא רק שם אפשר למצוא מחירים נמוכים. ברשתות מוזלות כמו תפוז למשל, נמכרים בגדי ים במחירים נמוכים ובמבצעים של 3 ב-100, ברשת הודיס נמכרים 3 חלקים של ביקיני ב-100 שקל במסגרת מבצע, וברשת H&O נמכר סט ביקיני ב-32 שקל (16 שקל לחלק תחתון או עליון).

האם זה בא על חשבון האיכות? הניסיון מגלה שלא, ובגדי הים הללו מחזיקים גם לעונה הבאה.

- איך חותכים את המחירים, אם לא על חשבון האיכות?

"לקחנו מיליון יחידות מהספק, עם כוח קנייה מטורף כזה המחירים נחתכים. אני מוכן להתמודד עם כל שחקן בשוק על האיכות, ואני אנצח", אומר עמיר משה, מנכ"ל H&O.

"בשנה שעברה המחיר היה 30 שקל ליחידה, כמעט פי שניים מהיום. לקוחות רכשו אז 2-3 סטים, והיום קונות 5-7 סטים".

לא כל העוסקים בתחום יסכימו שאין קשר בין המחיר לאיכות. במשביר לצרכן, שלטענתה מחזיקה ב-20% משוק בגדי הים בישראל, מחלקת בגדי הים נחלקת לשתי קטגוריות: הזולה, שבה סט ביקיני עולה 60 שקל (מחיר לביקיני גם ברשת טופ טן), וקטגוריית המותגים במאות שקלים שבה נמצאים שמות כמו גוטקס, גדעון אוברזון, גלית לוי ועוד. טווחי המחירים במשביר הם 60-400 שקל לביקיני ו-150-600 שקל לבגד ים שלם.

"מחיר בגדי הים משקף את איכותו", קובע איתן ליליאן, סמנכ"ל סחר אופנה וספורט במשביר לצרכן. "אצלנו, קטגוריית בגדי הים הזולים שבה חלה ירידת מחירים מהווה נתח קטן יחסית, משום שמרבית הקונות מעדיפות להשקיע מאות שקלים ולקבל מוצרים איכותי יותר, אומר ליליאן, ומוסיף כי השנה בולט ביקוש לבגדי ים שלמים. "אם בעבר נתפס כמבוגר השנה גם צעירות קונות בגד ים שלם".

סט ביקיני ב-100 שקל

ברשתות האופנה המחיר הנפוץ לסט ביקיני הוא כ-100 שקל לסט, לרוב במסגרת "מיקס אנץ מאטש"; ב-H&M מחיר כל יחידה מתחיל ב-30 שקל (לחזייה או חלק תחתון), ברנואר ובטוונטיפורסבן המחיר לסט ביקיני יעמוד על כ-100 שקל. מי שיגדיל את התקציב ימצא ב-ETAM סט של ביקיני מ-260 שקל, בגדי ים של בננה בטווח של עד 250 שקל, בגדי ים של לי קופר ב-300 שקל ועוד.

מותגים: למי שרוצה גזרות מיוחדת

טווחי המחירים של מותגי גוטקס הם כ-200 שקל לבגדי ים של פלפל, 500-800 שקל לבגדי ים של גוטקס, 450-550 שקל לבגדי ים של המותג טורקיז.

רון גרונדלנד, מנכ"ל קבוצת גוטקס מודלס, מבדיל בין בגדי ים שנמכרים ברשתות אופנה ובין בגדי ים של מותגים מתמחים. "מדובר בשתי קבוצות שונות לחלוטין. ברשתות האופנה בגדי הים עשוי מהבד הכי פשוט ובמגוון בסיסי: ביקיני משולש או סטרפלס. זה כמו שמכונית ב-50 אלף שקל תיקח אותך ממקום למקום בדיוק כמו מכונית שעולה 500 אלף, אבל ההבדלים ברורים, לא רק באיכויות שאותן אפשר לראות בקלות אלא גם בגזרות. רשתות ההלבשה עושות 20% מהמגוון שמתאים ל-80% מהנשים. מבחינה חברתית אנחנו מכסים קהל גדול יותר. ברשתות האופנה מי שזקוקה למידה 46 לא תמצא את מבוקשה", הואר אומר ומוסיף, "אנחנו קיימים מזה 60 שנה ומוכרים ב-70 מדינות בבתי הכלבו הנחשבים ביותר. גוטקס הוא מותג חזק כמו ברברי וכמו מיסוני. מי שרוצה גוטקס, שתשלם ותקבל תמורה מלאה עבור כספה בסוג הבד, בעיצוב ובגזרה. התרחקנו ממחיר של 29 שקל שמציעות רשתות האופנה שמביאות קונטיינרים מסין. נכנסו לתחומים רבים כדי לשרוד בגונג'ל של שוק בגדי הים דוגמת בגדי ים מחטבים ומגוון מידות".

- אילו חידושים יש בתחום?

"יש לנו בגדי ים מחטבים עם בד של 40% לייקרה. פיתחנו בד קל ברמה טכנולוגית גבוהה שמוריד את הצורך בבטנות ובריפודים, פיתחנו מידות חזה מיוחדות, וקו לנערות בנות 12-14 תחת המותג פלפל בכ-150 שקל לסט".

מותגים במחיר עממי יותר ופחות

דרך נחמדה לרכוש בגד ים מעוצב וממותג היא באמצעות שיתופי-פעולה של מעצבים עם רשתות: קסטרו מציעה קולקציית בגדי ים של גדעון אוברזון, במסגרתה אפשר למצוא בגד ים שלם (ויפהפה) ב-300 שקל, כאשר בגד ים שלם של אוברזון בקו העצמאי שלו יגיע ל-540 שקל. שיתוף-פעולה אחר מציע את קולקציית בגדי הים של דורית בר-אור למותג דודו במסגרת קולקציה שנמכרת באינטימה ב-400 שקל.

בטווח המחירים של כ-500 שקל ההיצע לא קטן, וכלל למשל סטים של ביקיני ב-600 שקל של המותג Mobo Swimwear. בחברה מנמקים את המחיר בעובדה שמדובר בבגדי ים איכותיים הנתפרים בעבודת יד והכוללים הדפסים ייחודיים, בדי לייקרה ובטנה איכותיים: "ביחס למותגים המקבילים אלינו אנחנו זולים ב-30% במחיר".

בקצה העליון של המחירים אפשר למצוא ברשת פקטורי 54 בגדי ים של מעצבים בינלאומי המגיעים גם ל-2,000 שקל לבגד ים שלם של אלכסנדר וונג או ל-1,300 שקל עבור בגד ים שלם של מיסוני.

לשחייה ולחיטוב

בגדי ים מחטבים הם טרנד בולט בקרב מותגים שונים כמו ספידו. לצו קו בגדי הים לשחייניות, מציע המותג בגדי ים מחטבים המצוידים בטכנולוגיית אנדוראנס, שמשמעותה עמידות חזקה של הבד, טווח המחירים: 250-350 שקל.

מותג אחר המציע בגדי ים מחטבים הוא LIPS; המחיר לבגד ים שלם הוא 220 שקל.

הרשת גועשת

מי שמוכן לוותר על מדידות (או מוכן להתעסק עם החזרות), יוכל להרחיב את המגוון הגדול ממילא עם שלל בגדי ים שנמכרים באתרי אינטרנט מקומיים ובינלאומיים: באתרadika מוצעים בגדי ים לגברים ב-130 שקל, באתר .me-she com נמכרים בגדי ים של המותג האוסטרלי sheridyn בטווח שמתחיל ב-200 שקל לסט ביקיני, ובאתר הבריטי ASOS - החביב על הישראלים - יש מגוון גדול של בגדי ים המתחילים ב-18 שקל לחלק (עליון או תחתון) ומגיעים ל-300 שקל לבגדי הים של המותג. בקנייה אונליין יש להוסיף את דמי המשלוח בשקלול המחיר.

מבצעי סוף העונה יצאו לדרך

היום ניתן האות לפתיחת מבצעי סוף העונה, עם הודעתה של קסטרו על הנחות של עד 30% על הקולקציה, כולל בגדי ים. ב-H&M נמכר פריט שני ב-50%, ובמשביר לצרכן יש מבצע של 1 1 שמתחיל היום (ד') . ב-the children's place בגדי הים נמכרים ב-30% הנחה (טווח המחירים לפני הנחה: 50-80 שקל), ועוד.

ילדים - המבחר גדל, המחיר ירד

גם בתחום בגדי הים לילדים מספר משה על ירידת מחירים. H&O משווקת את המותג אושקוש. "המחיר לסטים הכוללים חולצה וחלק תחתון או בגד ים שלם הם 60 שקל לבגד ים עם מסנן קרינה מהשמש. בשנה שעברה בגד ים כזה עלה 90 שקל.

טווח המחירים ברשתות אופנה בהן המשביר, פוקס והוניגמן קידס נע בין 20 ל-70 שקל, מי שמעדיף לשים דגש על בדים המכילים מסנני קרינה מהשמש ימצא אוברולים חמודים בהם של SUNWAY, או אלפנטן ב-130-160 שקל. עודפים משנים קודמות כוללים מציאות ב-20-30 שקל, לרבות דמויות דיסני הנחשקות: בשווקים ובחנויות העודפים.

בגדי ים
 בגדי ים