הגמר פתוח לגמרי: גולדן סטייט ניצחה 82:103 בקליבלנד

2:2 בסדרה ■ הווריירס סוף סוף הצליחו להכתיב את קצב המשחק שלהם, קיבלו תפוקה מכל שחקני המשנה וחזרו לחיים בסדרה

דייויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס, NBA / צלם: רויטרס
דייויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס, NBA / צלם: רויטרס

חברים וחברות, סדרת הגמר של ה-NBA נפתחה מחדש. גולדן סטייט הביסה הלילה (בין חמישי לשישי) 82:103 את קליבלנד באוהיו, איזנה את ההתמודדות המרתקת ל-2:2, וכעת הסדרה שבה לאוקלנד, כשהמשחק החמישי יתקיים בלילה שביום יום ראשון ושני.

דיוויד בלאט ושחקניו היו יכולים לעשות צעד ענק אל עבר אליפות ראשונה בתולדות המועדון, אך פיגרו מול יריבתם האיכותית למשך מרבית דקות המשחק, נראו עייפים מאוד והחזירו את הווריירס לתמונה בסדרה הנהדרת הזו.

בצל הביקורות הרבות, החליט סוף סוף סטיב קר לבצע שינוי ועלה בחמישייה נמוכה, עם אנדרה איגודאלה על חשבון אנדרו בוגוט. זה התשלם: הקאבס אמנם ברחו ל-0:7, אך סטפן קרי צלף שתי שלשות, שחקניו המשנה החלו לתת את הטון, ולקראת סיום הרבע הראשון השלימו הווריירס מהפך ועלו ליתרון בן 9 נקודות. איגודאלה ודריימונד גרין המשיכו להצטיין גם בדקות הבאות, לברון ג'יימס חדר לסל, נפל על הפרקט וחטף מכה בראשו ממצלמה, אך גולדן סטייט ממש לא התחשבה בכך והגדילה את הפער ל-15 הפרש.

במחצית סיפק דיוויד בלאט נאום מוטיבציה שקיבל מחמאות גם בשידור האמריקאי, וקבוצתו נראתה הרבה יותר בפתיחת הרבע השלישי, כשצימקה את הפער ל-3 בלבד. אלא שדווקא אז כנראה שנגמר למארחת התשושה האוויר, והווריירס ניצלו זאת כדי לברוח מחדש ליתרון דו-ספרתי, ממנו קליבלנד כבר לא הצליחה לחזור.

אז מה השתנה הלילה הזה? מעבר לאחוזי קליעה קצת יותר טובים שלה, גולדן סטייט הצליחה סוף סוף לרוץ ולקבל ביטחון, בעיקר במחצית הראשונה. השמירה על לברון היתה אחרת - קר בחר לשם שינוי להביא יותר עזרה על קינג ג'יימס, שנראה, אולי בפעם הראשונה בסדרה הזאת, אנושי ועציר, ולא קלע כלל ברבע המכריע. גם בדו-קרב של שחקני המשנה הניצחון היה כל כולו של גולדן סטייט: איגודאלה כיכב (שיא עונה של 22 נקודות), גרין והריסון בארנס חזרו לעצמם וגם דייויד לי המשיך את המומנטום החיובי שלו עם תפוקה טובה, וכמוהו שון ליבינגסטון. מנגד, מלבד טימופיי מוזגוב המצוין (שיא קריירה של 26 נקודות בצירוף 10 ריבאונדים) וטריסטן תומפסון, שחקני המשנה של קליבלנד לא הופיעו, בפרט מת'יו דלבדובה (3 מ-14 מהשדה) וג'יי אר סמית' (2 מ-12).

על אף ההפסד, הקאמבק של קליבלנד בוודאי יכול לעודד את בלאט לקראת המשחק החמישי, ואחרי הכל, חובה להזכיר: הקאבלירס עדיין במצב של 2:2 בסדרת הגמר, ללא שניים משלושת שחקניהם הטובים ביותר, עם השחקן הטוב בתבל ואופי מברזל. שום דבר עוד לא גמור - לא לכאן, ולא לכאן. נתראה במשחק 5.