כמה עוד אפשר לשקר

מכבי ת"א משקרת את כולם כבר חודשים. ועכשיו כשהשמיכה קצרה ואין עם מי לעבוד, גם אילת נראית כמו הר ■ דעה

הפועל אילת מול מכבי ת"א בפלייאוף ליגת העל בכדורסל / צלם: יהודה בן יתח, מינהלת הליגה
הפועל אילת מול מכבי ת"א בפלייאוף ליגת העל בכדורסל / צלם: יהודה בן יתח, מינהלת הליגה

סדרה מוזרה משחקות אילת ומכבי ת"א. כי משום מקום נהייתה סדרה. זה קרה ברבע האחרון של משחק מספר 3. מכבי הובילה אז 0-2 ונכנסה לרבע האחרון של הסדרה ביתרון 65-71. עוד עשר דקות נשארו לה לטייל כדי להתחיל להתכונן לירושלים. עד אותו רגע הדומיננטיות שלה הייתה מוחלטת - היא ניצחה ב-10 מ-11 הרבעים בתוצאה מצטברת 211-248. לא כוחות.

מאותו רגע התחיל מומנטום רע שהוציא החוצה ברעש את כל הצרות של מכבי ת"א - ובעיקר את מה שכולם יודעים כבר הרבה זמן: הקבוצה של גודס משקרת את כולם כבר חודשים. ועכשיו כשהשמיכה קצרה ואין עם מי לעבוד, גם אילת נראית כמו הר. אלו שכן נמצאים - לא ברור אם מוטרדים מהאליפות שבורחת או משחקים בשביל המספרים האישיים של החוזה בשנה הבאה. ואת אלו שהכניסו לפריזר כשהסגל עוד היה טיפה ארוך יותר (מרקיז היינז וג'ו אלכסנדר) כבר אי אפשר להציל.

ועדיין הראש אומר שכל זה אמור להספיק לניצחון בבית על אילת. כי בלתי אפשרי לדמיין מצב שאילת מנצחת גם את משחק 5 ביד אליהו מחר (ד') ומדיחה את מכבי בחצי הגמר אחרי שכבר פיגרה 0-2.

***

נסו לשחרר לרגע את הרציונל ואמירות שנשענות על מיתוסים היסטוריים. קשקוש היסטורי אחד כזה - שמכבי לא מפסידה שני משחקים בסדרת פלייאוף - כבר נשבר בסדרה הזאת. הוא נשבר לא בגלל שיש בעיה עם ההיסטוריה אלא בגלל שמכבי בסגל הנוכחי היא אפילו לא הקבוצה הכי טובה בליגה כרגע. מכבי היא קבוצה שהפסידה שמונה מ-40 משחקי ליגה העונה.

מי שראה את שני המשחקים האחרונים בסדרה ראה קבוצה שלא מצליחה להתרומם פיזית ומנטאלית מהבור שהיא שקועה בו. קבוצה שכוכבי השעה שלה הם לינהארט וג'ייק כהן.

נכון לעכשיו גודס מתפעל חבורה שעושה מה שבא לה. סופו שיחרר את עצמו ממשימות איסוף כדורים מהלוחות וסוגר 27 דקות בשני המשחקים האחרונים עם ריבאונד אחד; רנדל משוחרר מלהבין את החשיבות שלו לסגל הקצר, והורג את הרוטציה של גודס עוד יותר בגלל קצב צבירת עבירות שערורייתי - 5 עבירות במשחק הראשון ב-27 דקות, ו-4 עבירות ב-17 דקות במשחק האחרון. ממרקיז היינז, שהגיע על תקן קלעי שלשות, גם אם הוא מאוד רוצה כבר אי אפשר לצפות לכלום - בשבעת משחקי הליגה האחרונים שבהם שיחק הוא קלע שתי שלשות מתוך 23 (8.7%). מול האזורית של אילת במשחק 4, הגנה שאמורה לתת לו רגעי חסד, הוא זרק 1 מ-6. פארגו, שהוא היתרון היחסי הכי גדול של מכבי בסדרה (32 ו-23 נק' במשחקים 1 ו-2) החליט משום מה לזרוק פחות דווקא עכשיו.

אם נשים לרגע את הרעב שיש בצד השני, יש שם גם שחקנים. קליף וייאט, אדריאן יוטר, קווין פאלמר, עמית שמחון, אלישי כדיר ואפיק ניסים. אם הם נותנים ביום רביעי שורות סטטיסטיות דומות למה שנתנו במשחק 4, ואפילו טיפה פחות, ההיסטוריה לא תעזור למכבי.