הופקדה תכנית לבניית 4,000 יח"ד במקום מחנה צריפין

הפקדת התכנית של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הוא צעד ראשון ביישום החלטת הממשלה בדבר פינוי מחנה צריפין ומחנות צה"ל נוספים במרכז הארץ

דירות, נדלן, בנייה / צלם: תמר מצפי
דירות, נדלן, בנייה / צלם: תמר מצפי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז הפקידה היום (ב') תכנית להקמת שכונה חדשה וכ- 4,000 יחידות דיור בחלקה הצפוני-מזרחי של ראשון לציון, בשטח בו שוכן כיום מחנה צריפין. הפקדת התכנית של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הוא צעד ראשון ביישום החלטת הממשלה בדבר פינוי מחנה צריפין ומחנות צה"ל נוספים במרכז הארץ, העתקתם לדרום הארץ ובניית מתחמי מגורים על השטחים המפונים.

לפי הודעת רמ"י, השכונה החדשה תשלב בין בנייה רוויה בצפיפות גבוהה, שבה רבע מהדירות יהיו בשטח של עד 75 מ"ר, לבין בנייה מרקמית בגובה של עד 14 קומות. עוד תכלול השכונה שטחים ציבוריים פתוחים ומבנים היסטוריים המיועדים לשימור. ברחוב ירושלים ייבנו מגדלים בני 25 קומות לתעסוקה וכן יוקמו מבנים בעלי עירוב שימושים, עם קומת קרקע מסחרית ומעליה 14 קומות למגורים.

השכונה החדשה תיצור דופן בינוי חדש לעיר היין, ותהווה שער כניסה אליה מכיוון מזרח וכביש מס' 44.

דוד אמגדי, מנהל התכנון במרחב עסקי מרכז ברמ"י, אמר כי "התכנית מציעה היקף גדול שי יחידות דיור בלב אזורי הביקוש. במסגרת פינוי מחנות צה"ל מתחם זה הוא אחד הראשונים המתפנה ומהווה ניצול טוב יותר של שטחים שהיו בידי הצבא במשך שנים לטובת הגדלת היצע יחידות הדיור באזורי הביקוש".

החלטת הממשלה בדבר הכנת תכנית המתאר הארצית להקמת מתחמי דיור בשטחי מחנות צה"ל המתפנים התקבלה לפני כשנתיים, וכוללת, מלבד שטח מחנה צריפין, גם את מחנה סירקין, מחנה תל השומר, אגד מחנות גלילות, מחנה צבאי לוד (קולט) ומתחמים צבאיים נוספים.