המלצת "תשואת יתר" לאורמת: "תצמח מהר יותר מהשוק"

ג'יי.פי מורגן מעניק למניה מחיר יעד של 43 דולר - 17% מעל המחיר הנוכחי: "צפויה להתרחב לתחומים נוספים"

"אורמת היא מובילה עולמית בשוק פתרונות האנרגיה הגיאותרמית, והמיצוב שלה יאפשר לה לצמוח בקצב מהיר יותר מקצב צמיחת השוק, ולהרחיב את פעילותה לתחומים נוספים של אנרגיה מתחדשת", כך מעריך האנליסט פול קוסטר מג'יי.פי מורגן, שהחל לסקר את מניית אורמת . המלצתו למניה היא "תשואת יתר", ומחיר היעד לדצמבר 2016 הוא 43 דולר - גבוה בכ-17% מהמחיר הנוכחי.

אורמת, המנוהלת על-ידי יצחק אנג'ל ונמצאת בשליטת קרן פימי של ישי דוידי ומשפחת ברוניצקי, נסחרת בשווי 1.8 מיליארד דולר בניו יורק ובתל אביב. החברה פעילה בתחום האנרגיה הגיאותרמית - הן בהקמת תחנות כוח עבור לקוחות (מגזר המוצרים), והן בבעלות שלה על תחנות הכוח (מגזר החשמל). להערכת האנליסט, הראות (visibility) בכל הקשור לצמיחה ולהגדלת שולי הרווח בטווח הקרוב היא טובה, בזכות פרויקטים שנחתמו ונכסים שמניבים לאורמת תזרים מהכנסות חוזרות.

בג'יי.פי מורגן מעריכים ששוק האנרגיה הגיאותרמית יצמח מרמה של 12.6 ג'יגה-ואט היום לכ-21 ג'יגה-ואט ב-2020, נתון שמשקף להערכתם הזדמנות שוק של 5 מיליארד דולר בשנה.

"לאורמת יש יתרון תחרותי בר-קיימא בתחום, משום שהפוקוס המקורי שלה הוא השוק הגיאותרמי, ויש לה שנים של ניסיון, פריסה גיאוגרפית, גודל וגישה לשוק ההון", כותב קוסטר. להערכתו, יכולת החברה להתרחב לתחומי אנרגיה נוספים תתדלק את הצמיחה העתידית שלה - הן צמיחה אורגנית והן בעזרת רכישות.

להערכת קוסטר, מגזר החשמל, שמהווה כ-68% מהכנסות החברה, מהווה מקור לתזרים מזומנים שקל לחזות אותו בטווח הארוך. מגזר המוצרים תנודתי, אך לאורמת יש בו צבר מוצרים שנמצא בשיא של 387 מיליון דולר. האנליסט מזהה עוד הזדמנויות לצמיחה בטווח הארוך, ומזכיר אפשרות לרכישות של טכנולוגיות משיקות, לדוגמה אנרגיה סולארית.

בג'יי.פי מורגן מעריכים שה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של אורמת יצמח בקצב שנתי של 8%-12% בשלוש השנים הקרובות, וההכנסות יצמחו בשיעור חד-ספרתי נמוך, עם פוטנציאל לאפסייד מרכישות.

הסיכונים שכרוכים בהשקעה כוללים בין השאר סיכונים פוליטיים (בעיקר בפעילות במדינות כמו אינדונזיה וקניה), אפשרות לביצועים חלשים מהצפי בפרויקטים, סיכונים סביבתיים וריכוזיות גדולה של לקוחות.