"אנחנו שחקן הטלוויזיה הכי מתקדם; הלוויין ייעלם מהעולם"

ליאור בנאי ממיזם הטלוויזיה TAKE מתכונן להשיק טריפל, לא מתכוון להשקיע סכומי-עתק בתוכן ותוקף את המתחרים

היזם הסדרתי ליאור בנאי מקדם בימים אלה את TAKE, בניסיון לבנות את טלוויזיית העתיד של ישראל. בנאי לא מתרגש מהתחרות מול הגדולים ומבטיח שבקרוב נראה אותו כשחקן טריפל בשוק התקשורת הרותח.

לדבריו, הוט ו-yes ייאלצו לשנות את המודל העסקי שלהן. הוא מוסיף כי השילוב של טלוויזיות חכמות עם אפליקציות תוכן מובנות לא מפחיד אותו. השבוע הוא השיק שיתוף-פעולה ראשוני עם מיזם הסיבים האופטיים אנלימיטד, ולדבריו יש לו עוד הפתעות בקנה.

- למה אתם נכנסים לתחום הטלוויזיה ולמה דווקא עכשיו?

"הכוונה שלנו במיזם החדש היא להיות שחקן הטלוויזיה הכי מתקדם שרק אפשר, אבל אנחנו לא מסתפקים רק בטלוויזיה. בהמשך הדרך, בקרוב מאוד, ניכנס למשחק בטריפל. למעשה ניתן לכל לקוח ביתי שרוצה גם טלוויזיה, גם אינטרנט וגם טלפוניה מתוחכמת ומתקדמת.

"בימים אלה אנחנו משיקים איזה שהוא שיתוף-פעולה ראשון עם מיזם הסיבים האופטיים, אנלימיטד, כדי לתת ממש פתרון קוואד מלא ללקוח. אם אנחנו הטלוויזיה הכי מתקדמת, והם כנראה שחקן התשתית הכי מתקדם, אז יש פה שילוב מנצח".

- איך נולד הרעיון?

"למעשה, אני בשוק הטלקום המסורתי כבר יותר מ-20 שנה, והרעיון הזה נולד לפני יותר משנה. הבנו שהכיוון הוא לשוק הביתי, והעוגן הוא הטלוויזיה, ולכן זה המוצר הראשון שיצאנו איתו, למרות ששאר המוצרים גם מוכנים. היה חשוב לנו לבנות מערכות שהן מהטובות ביותר שיש, ולכן גם הלכנו על הפלטפורמה של דב מורן - קומיגו".

"התכנים הכי מגניבים"

- עושה רושם שהתוכן הוא לא הצד החזק שלכם. אתם מציעים את ערוצי עידן פלוס, בתוספת ערוצי תוכן שחופשיים ברשת. לאן זה הולך?

"ברמת פלטפורמת השידורים, ברמת סוגי התכנים שכבר נמצאים פה, יש לנו תכנים שהם הכי חדשניים והכי מתקדמים והכי מגניבים. רואים את זה גם בצד הלקוח - הוא מקבל קופסת אנדרואיד פתוחה לחלוטין, לראשונה בישראל.

"אין הרבה שחקני טלוויזיה שנותנים גוגל על הקופסה, זה סיכון לא פשוט, לתת ללקוח מה שהוא רוצה לעשות בתוך הממיר שהוא בדרך-כלל מכונה סגורה מברזל. זו מכונת אנדרואיד שעושה גם ערוצים וגם VOD, והחלק השני הוא חלק של עידן פלוס. גם פה הלכנו הכי רחוק שרק אפשר, אז המקלט עידן פלוס הוא HD.

"ישראל תעבור כנראה תוך פחות משנה לשידורי HD, ולכן אנחנו נשמח מאוד שלקוחות יכניסו את הממיר עידן פלוס שלנו. הוא גם מוכן כבר למכרז שייצא פה עוד שנה בערך, של 22 ערוצי עידן פלוס מוצפנים, חלקם כנראה יהיו בתשלום, זה מה שהמדינה החליטה, לכן יש פה בתוך הממיר מקום להכניס כרטיס חכם. בכרטיס החכם יש את הפרטים של אותו הלקוח, איזה ערוצים הוא קנה, איזה ערוצים הוא לא קנה, ולפי זה המקלט של עידן פלוס יידע לפתוח או לסגור לו את הערוצים. זאת אומרת, גם בעידן פלוס אנחנו למעשה כבר שני דורות קדימה".

- יש סיכוי למודל שלכם? אתה בעצם לא מייצר תוכן.

"התשובה היא כן. מאחורינו, יחד איתנו, יושבת קבוצה מאוד רצינית, קבוצת פל. חלק גדול מהזמן עד שהחלטנו להקים את החברה בילינו באמת בכל הדיונים האסטרטגיים האלה, והטלוויזיה עומדת בפני מהפכה. מה שיש היום או מה שהיה אתמול, עוד שנתיים-שלוש העולם ייראה שונה לגמרי. האנשים יצרכו את התכנים בצורה שונה לגמרי.

"כבר היום אנחנו יודעים ש-30% מזמן הצפייה הוא מה שנקראת צפייה ב-VOD, בישראל עדיין 70% היא צפייה ליניארית, בערוצים רגילים. אנחנו החלטנו ללכת גם על ספריית VOD מאוד עשירה" (גילוי נאות: "גלובס" מפיק את הערוץ הכלכלי של TAKE).

- בעתיד תשקיעו ברכש של תוכן?

"כבר השקענו ברכש תוכן, אבל אנחנו לא נשקיע את המאות מיליונים שהשחקנים הוותיקים משקיעים. אנחנו לא רוצים להיכנס למגרש הזה של למי יש 'משחקי הכס' ולמי יש דברים אחרים, אבל אנחנו בהחלט במקום החדש הזה שהציבור רוצה, לפחות הציבור הצעיר".

"נספור עד 10"

- מה לדעתך יקרה למתחרים הגדולים - הוט ו-yes?

"ברמה הטכנולוגית, הלוויין אמור להיעלם מהעולם. הוא מסורבל, הוא יקר, הוא לא אינטראקטיבי, ותפקידו להיעלם מהעולם. אני לא יודע אם זה יקרה עוד 3 שנים או עוד 6 שנים. גם הפלטפורמות של הוט הן לא בדיוק פאר היצירה הטכנולוגית. הן יתאימו את עצמן, הן ייכנסו גם לתחומים האלה שאנחנו נמצאים שם".

- גם פרטנר ואולי גם גולן טלקום רוצים להתחרות בתחום הטלוויזיה. מה אתם תעשו כשזה יקרה?

"אינטרנט אנחנו יודעים להוציא מחר בבוקר וגם טלפוניה. אני באתי מהעולמות האלה, כמו שאתה יודע. אנחנו, משיקולים שלנו, עושים צעדים מאוד זהירים ומאוד מדודים, כי אנחנו שחקן לטווח ארוך. יצאנו עם המוצר שנקרא טלוויזיה, שהוא מוצר עוגן בכל בית, נתבסס, נתייצב, נספור עד 10 ונשיק את השירותים הנוספים".

- אתה מכיר את התופעה שבטלוויזיות החכמות ניתן להטמיע מוצר כמו שלכם, והקופסה הולכת ומתייתרת - מה דעתך?

"כן ולא - אנחנו מכירים את התופעה, אנחנו רואים אותה, אנחנו אפילו מברכים עליה. אבל בוא נראה מה קרה לטלוויזיה החכמה. זו מכונה סגורה, שבדרך-כלל לא מריצה את מערכת ההפעלה אנדרואיד. הלקוח לא יכול לעשות כלום, במקרה הטוב שמו לו שם ממשק של יו-טיוב, במקרה היותר טוב שמו לו אולי איזה שהוא מקלט לעידן פלוס.

"מחר תצא טכנולוגיה טיפה שונה, או שהרשות השנייה תחליט שהיא עושה הצפנות כאלה ואחרות, ורוב הטלוויזיות החכמות במדינת ישראל הולכות לפח. אנחנו מאמינים שהטלוויזיה צריכה להיות מסך איכותי מאוד, אבל השכל צריך להישאר בחוץ".

הממשק של TAKE / צילום: יח
 הממשק של TAKE / צילום: יח