XLMedia רוכשת את מרמר מדיה לפי שווי של כ-14 מיליון דולר

הסכום הכולל של העסקה עומד על עד 7.36 מיליון דולר במזומן ■ XLMedia מייצרת תנועת גולשי אינטרנט לאתרי הימורים מקוונים, מרמר מדיה מתמחה בשיווק מבוסס ביצועים עבור אפליקציות, תוכנות ובידור

אורי ויס / צילום: תמונה פרטית
אורי ויס / צילום: תמונה פרטית

חברת XLMedia הישראלית, המייצרת תנועת גולשי אינטרנט לאתרי הימורים מקוונים, רוכשת את השליטה (54%) בחברת מרמר מדיה, חברת מדיה לרשת האינטרנט והמובייל, לפי שווי חברה של כ-14 מיליון דולר.

לפי דיווח של XLMedia לבורסה המשנית בלונדון (AIM), הסכום הכולל של העסקה עומד על עד 7.36 מיליון דולר במזומן (תשלום ראשוני של 5.36 מיליון דולר ותשלום נוסף של עד 2 מיליון דולר שיתבסס על ביצועי ה-EBITDA של מרמר במהלך השנה שתסתיים ב-31 במארס 2016)

הרכישה צפויה להוסיף לרווחיות הקבוצה באופן מיידי, ולהשלים את חטיבת המדיה שלה. הסגירה צפויה להתבצע ב-1 ביולי, 2015. מנהליה של מרמר יישארו בתפקידיהם לאחר סגירת העסקה.

XLMedia, שהוקמה ב-2008, משווקת באמצעות טכניקות שיווק מקובלות בתעשיית האינטרנט בכלל, ובתעשיית ההימורים המקוונים בפרט, את האתרים של לקוחותיה, וגורמת לגולשים להגיע לאתר של מפעיל ההימורים שמשלם לה. מרגע זה ואילך הפיכתו למהמר פעיל, כלומר כזה שמשחק על כסף אמיתי, נופלת על כתפיו של מפעיל האתר.

חברת מרמר מתמחה בשיווק מבוסס ביצועים עבור ורטיקלים ספציפיים כגון אפליקציות, תוכנות ובידור. מרמר הניבה EBITDA של כ-2.2 מיליון דולר (non GAAP) בשנת 2014. למעלה מ-30% מהכנסותיה של מרמר מגיעים ממכשירי מובייל והצפי בחברה הוא ששיעור הכנסות אלו יעבור את ה-50% במהלך השנה הנוכחית. מרמר נוסדה ב-2011 ומעסיקה צוות של 16 עובדים במשרדיה בתל אביב.

אורי ויס, מנכ"ל קבוצת XLMedia: "מרמר מדיה מהווה גורם משלים לפעילותנו. פעילותה משלימה את ההיצע של הקבוצה, ומביאה עמה ידע והבנה נוספים בתחום המובייל וכן שווקים ומוצרים חדשים. בנוסף, זה מגוון את מקורות ההכנסה ובסיס הלקוחות של הקבוצה".