מנכ"ל חברת הברוקראז' מסביון שהרג זונה בפגע-וברח ייכלא

עזרא ג'אנלי דרס למוות את ג'אנט כהן בת ה-27 - ודהר משם מבלי להגיש עזרה ■ נידון ל-25 חודשי מאסר ושלילת רישיון ל-6 שנים ■ ביהמ"ש: "עוצמת הפגיעות מלמדת כי הנאשם היה מודע לכך שפגע במנוחה"

תאונה / צילום: שאטרסטוק
תאונה / צילום: שאטרסטוק

עזרא ג'אנלי, תושב סביון ולשעבר מנכ"ל חברת הברוקראז' עילוי פיננסי, נידון היום (ג') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב לעונש של 26 חודשי מאסר בפועל (בניכוי 22 ימי מעצר), שנה מאסר על-תנאי ופסילת רישיון למשך 6 שנים.

ג'אנלי הורשע בעבירות של הפקרה לאחר פגיעה במכונית ונהיגה ללא רישיון נהיגה תקף. זאת לאחר שביוני 2014 הוא דרס למוות את ג'אנט כהן בת ה-27, חסרת בית שעסקה בזנות בצומת הרחובות הרכבת ומנחם בגין בתל-אביב.

לפי כתב האישום, ג'אנלי התקרב לצומת המרומזר בלי להאט את נסיעתו ופגע בכהן - שהועפה אל הכביש. במהלך המשפט התברר כי התאונה עצמה לא הייתה באשמתו מאחר שחצה את הצומת באור ירוק.

עם זאת, הורשע כאמור על הפקרת הפצועה משום שהמשיך בנסיעה מבלי להגיש עזרה. במשך שבועיים חיפשה המשטרה את החשוד בתאונת ה"פגע וברח", תחקרה עדים וניסתה להשיג סרטונים מהאירוע. לבסוף הצליחו החוקרים להגיע אל ג'אנלי, והוא נלקח לחקירה - שבמהלכה סיפר כי נהג בכלי הרכב השייך לבתו.

"עוצמת הפגיעות מלמדת על כך שהנאשם היה מודע לכך שפגע במנוחה, ולאור הפגיעה החזקה, היה מודע לכך שהמנוחה נהרגה או לפחות נפגעה בצורה קשה ביותר", קבע השופט צבי גורפינקל.

התברר כאמור כי ג'אנלי אינו מחזיק ברישיון נהיגה תקף זה 17 שנים, וכן שהוא פסול מלהחזיק רישיון נהיגה מאז שנת 2009 בעקבות החלטת בית משפט. לג'אנלי יש 31 הרשעות תעבורה קודמות - בכללן נהיגה ללא רישיון נהיגה וללא ביטוח, נסיעה תוך סיכון עוברי דרך, נהיגה במהירות מעל המותר על-פי חוק, נהיגה באור אדום ואי-עצירה בעצור.

עם זאת, מדגיש בית המשפט, הנאשם הסביר כי רוב עבירות התנועה שלו מתייחס "לעבירות שבוצעו בכלי רכב השייכים לו כבעלים של חברה להשכרת מכוניות, בלא שהנהג שביצע בפועל את העבירות אותר".