שאגאל, רנואר ומודליאני הניבו 2.8 מ' ד' במכירה פומבית בירושלים

כך מדווח בית המכירות הפומביות מצארט ■ בראש הטבלה: שאגאל ב-317 אלף דולר ■ בסוף השבוע הקרוב ייערכו מכירות אמנות פומביות של בית מונטיפיורי וגלריה יאיר

ציור של מארק שאגאל / צילום באדיבות מצארט
ציור של מארק שאגאל / צילום באדיבות מצארט

בית המכירות הפומביות מצארט הירושלמי מדווח על פדיון בהיקף של 2.8 מיליון דולר במכירה פומבית שנערכה בירושלים ביום רביעי שעבר. כ-70 עבודות המהוות 40% מתוך 170 העבודות שהוצעו למכירה נמכרו. בראש טבלת המחירים ניצב ציור של מארק שאגאל, "ציפור כחולה", שנמכר ב-317 אלף דולר, לעומת הערכה מוקדמת של 130 אלף דולר. ציור "נערה" של אוגוסט רנואר נמכר ב-245 אלף דולר וציור "אפאצ'י" של אמדאו מודליאני נמכר ב-149 אלף דולר.

בית המכירות מעריך כי כ-70% מהקונים הם תושבי חו"ל, גם כאלה ששלחו נציגים שנכחו באולם המכירות בגלריה. 30% מהמכירות התבצעו בטלפון ו-15% בהשתתפות אונליין.

מצארט, בבעלות לוסיאן קרייף, מנהל את המכירות מהארץ (בעיקר מירושלים) אך פונה בעיקר לקהל בינלאומי. גם איתור היצירות שלו למכירה מבוסס בעיקר על אספנים יהודים ברחבי העולם, חלקם מהעולם החרדי, שאינו מגיע לבתי המכירות הגדולים. חלק מהיצירות נמצאות בגלריה של החברה בניו יורק - משיקולי מס, ביטוח ושינוע יקרים.

מכירותיו מאופיינות בשילוב של אמנות אימפרסיוניסטית ומודרנית ומעט מאוד אמנות עכשווית, ללא עירום או תכנים פיגורטיביים בוטים. בין היצירות המודרניות נמכרה יצירת אופ-ארט של פייר ואסארלי נמכרה ב-221 אלף דולר. דיוקן ליז טיילור של אנדי וורהול ב-87.5 אלף דולר, לעומת הערכה מוקדמת ל-58 אלף דולר. במכירה נכללו עבודות של אמנים עכשוויים מסין, מיפן, מהודו ומארגנטינה.

ביום שישי הקרוב יערוך בית המכירות מונטיפיורי את מכירת הצהריים החודשית שלו, ובה עבודות ישראליות ובינלאומיות בערכי מחיר נמוכים יחסית. בין היתר יועו למכירה יצירות של אביבה אורי, מנשה קדישמן, מיכאל ארגוב, ליאו רוט ועוד. את היצירות ניתן לראות לקראת המכירה בגלריה ברחוב גורדון 36, תל-אביב. המכירות מתקיימות במקביל באתר: www.invaluable.com.

במוצ"ש השבוע תקיים גלריה יאיר מכירה פומבית של אמנות ישראלית ובינלאומית, באמצעות אתר המכירות הפומביות bidspirit.com. גם כאן נכללות עבודות נדירות של קדישמן, מיכאל דרוקס ובוקי שוורץ משנות ה-60 וה-70; עבודות של משה קופפרמן מאוסף יונה פישר ושל אנה טיכו מאוסף השופט חיים כהן. לצידם יוצעו יצירות של אמנים עכשוויים המציגים בגלריה יאיר כמו גלעד קידר, שולי בר נבון, שחר קורנבליט, אילנה סלמה-אורתר ועוד.

היצירות מוצגות לקראת המכירה בגלריה יאיר, רח' אבן גבירול 6, תל אביב. ובאתר: https://yairgallery.bidspirit.com