בית המשפט עיקל לגולן טלקום 1.1 מ' ש' בגלל חוב לחברת 019

הוויכוח סביב המחלוקת בין גולן לבין 019 טלזר נסוב על גביית חובות אבודים בשוק השיחות הבינלאומיות

מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב
מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב

בית משפט השלום הטיל עיקול בהיקף של 1.1 מיליון שקל על גולן טלקום בעקבות תביעה שהוגשה נגדה על-ידי חברת התקשורת טלזר 019. טלזר כבר עיקלו כחצי מיליון שקל שהיו אמורים לעבור מחברת בזק לגולן טלקום. מדובר בקרב משפטי אחד מני רבים שמנהלת גולן טלקום בעקבות ויכוחים על גובה התשלומים שגולן מחויבת להעביר למפעילי שיחות בינלאומיות, כאשר לקוחות של גולן מחייגים לחו"ל דרך מפעיל בינלאומי אחר.

המאבק המסחרי גלש למאבק משפטי וגולן גם לא מוכנה לשלם למפעילים בינלאומיים נוספים בשוק. את טלזר מייצג עו"ד חיים קנר ממשרד דניאל שמואלי ושות'.

עיקרו של המאבק הוא סביב עמדת גולן, לפיה היא לא מוכנה להעביר כספים למפעילים בינלאומיים שדרכם לקוחות שלה מתקשרים, וזאת אם היא לא מצליחה לגבות את הכסף מהם. על-פי מדיניות משרד התקשורת, גולן רשאית לגבות עמלת גבייה בשיעור של 5% מהשיחות שמבצעים לקוחותיה דרך מפעילים בינלאומיים מתחרים. ואולם היא טוענת שמתוך הסכום הזה ישנם כספים שלא גבתה בפועל ולכן היא לא מוכנה להכליל אותם בהתחשבנות.

מכיוון שטלזר כמו מפעילים בינלאומיים אחרים עובדת ללא בעיות עם המפעילים האחרים, כלומר לקוחות מפעילי התקשורת מוציאים שיחות דרך 019 טלזר ומשלמים לה את מלוא הסכום בניכוי העמלה, דורשת טלזר שאותו סידור יחול גם מול גולן, שהיא מצידה לא מוכנה לשמוע על כך ומנהלת מאבק סביב הנושא מול מספר מפעילים. יש להדגיש שטלזר פועלת בעניין בהתאם למדיניות משרד התקשורת.

כעת, מסתבר שבית המשפט הכיר בעיקרון צדקת טענותיה של טלזר ולכן הטיל את העיקול על גולן.