פוטין עושה שרירים: מזהיר מעימות צבאי גדול באירופה

פוטין הודיע כי רוסיה תגדיל את הארסנל הגרעיני שלה ב-40 טילים ביניבשתיים עוד השנה ■ זאת, בתגובה לדיווחים אתמול לפיהם ארה"ב הציעה לבעלות בריתה במזרח אירופה לאפסן בתחומן נשק צבאי, כולל טנקים ויותר מ-5,000 חיילים

ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס

היחסים בין רוסיה ומדינות המערב המשיכו להתקרר השבוע כאשר התפרסמו דיווחים לפיהם ארה"ב תשלח ציוד צבאי למדינות מזרח אירופה. רוסיה, בתגובה הודיעה כי יהיו לכך השלכות מסוכנות.

האזהרה של רוסיה הגיעה היום (ג') לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין הודיע כי רוסיה תוסיף לארסנל הנשק שלה יותר מ-40 טילים גרעינים ביניבשתיים עוד השנה. כך ע"פ דיווח ב"רויטרס".

משרד החוץ הרוסי שיגר את האזהרה של פוטין לאחר שהתפרסמו כאמור מספר דיווחים אתמול, ביניהם ב"ניו יורק טיימס", בהם נטען כי ארה"ב הציעה להציב יותר מ-5,000 חיילים לצד נשק צבאי וטנקים במדינות מזרח אירופה הנחשבות לבעלות בריתה.

"פרסום הדיווחים הללו מוכיח שארה"ב ובעלות בריתה במזרח אירופה, מפרות את הסכם שיתוף הפעולה שנחתם בין מדינות נאט"ו לרוסיה ב-1997, שבו ארה"ב התחייבה לא לשלוח כוחות צבאיים למדינות הגובלות עם רוסיה", כך ע"פ הודעת משרד החוץ הרוסי. "עם זאת, אנו מקווים שהמצב באירופה לא יחריף ויוביל לעימות צבאי שיהיו לו השלכות מסוכנות".