דונלד טראמפ מועמד לנשיאות: "אובמה מסכן את ישראל"

בנאום באחד מהמגדלים השייכים לו במנהטן, הכריז המיליארדר האמריקאי על הצטרפותו למרוץ בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית ■ טראמפ: "קרי לא יודע לנהל מו"מ"

דונלד טראמפ / צלם רויטרס
דונלד טראמפ / צלם רויטרס

איש העסקים והמיליארדר האמריקאי דונלד טראמפ הודיע היום (שלישי) במסיבת עיתונאים ב"מגדל טראמפ" בניו-יורק על התמודדותו בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית, לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנה הבאה. לפני הכרזתו, בתו איוונקה נשאה דברים. גורם המעורה בפרטי הקמפיין מסר כי טראמפ צפוי לחשוף את הצהרת ההון שלו, הנאמד בכתשעה מיליארד דולרים, כנדרש ממועמדים לנשיאות.

בנאומו התייחס טראמפ בין היתר למאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ולמצב במזרח התיכון, כמו גם לסוגיות כלכליות ולהגירה לארצות-הברית ממקסיקו וממדינות יבשת אמריקה. כמו כן, הביע טראמפ התנגדות לקווי המדיניות של הנשיא ברק אובמה, בראשם תכנית הבריאות הממשלתית. "המדינה שלנו בצרות צרורות, אין לנו עוד ניצחונות", אמר. "מתי בפעם האחרונה הבסנו, למשל, את סין בעסקת סחר? אני מביס את סין כל הזמן".

לדבריו של טראמפ, "אובמה אינו מנהיג". הוא אמר כי "אנחנו צריכים מישהו שישיב לארצות-הברית את גדולתה. כשאובמה נבחר, חשבתי שהוא יהיה מעודד מעולה, אבל הוא התגלה ככוח שלילי". טראמפ טען כי "אובמה וג'ון קרי לא יודע לנהל משא-ומתן" והוסיף כי הוא "מסכן את ישראל. אסור לנו לסכן את ישראל".

אתמול הכריז מושל פלורידה לשעבר ג'ב בוש על הצטרפותו למרוץ בעצרת תמיכה במיאמי. בוש הבטיח "לבנות מחדש את הצבא" ולשפר את היחסים עם ישראל, שנפגעו במהלך ממשלו של ברק אובמה לנוכח מחלוקות סביב המשא-ומתן עם איראן. בשבועות האחרונים, הכריזו עשרה בכירים נוספים במפלגה הרפובליקנית על מועמדותם לנשיאות, בהם לינדזי גראהם, ראנד פול, מייק האקבי ומרקו רוביו. בסקרים האחרונים, טראמפ מדורג בתחתית העשירייה הראשונה.