נעילה שלילית באירופה; החלטת הפד והמשבר היווני במוקד

הערב יפרסם הפדרל ריזרב את החלטת הריבית שלו ■ מאמצים לפתור את סוגיית החוב של יוון עד סוף החודש הנוכחי

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

מגמה שלילית נרשמה היום (ד') בבורסות אירופה, כאשר החלטת הריבית היום בארה"ב וסוגיית חובותיה של יוון במוקד.

שלמה קופר, אנליסט ראשי ב"מגמות", מציין כי "מדוע כדאי לסוחרים לשמור על דרגה גבוהה של אופטימיות היום? בגלל הביצועים ההיסטוריים של השוק. בוול-סטריט קוראים לזה 'יום הפד'. והמניות נוטות לרשום תנועה חיובית ביום בו הפדרל ריזרב מפרסם את מדיניות הריבית שלו. יחד עם זאת התנועה החיובית משתפרת משמעותית כאשר ילן היא חלק מההופעה".

"הנה הנתונים: בימים בהם ילן מדברת, הביצועים של השוק בדר"כ חיוביים. לאחר 19 נאומים מאז הפכה ליו"ר הפד, מדד ה-S&P 500 רשם תנועה חיובית ב-63% מהזמן עם תשואה חיובית של 0.24% בממוצע. ב-5 הפעמים (מאז פברואר 2014) בהם ילן גם ערכה מסיבת עיתונאים ותדרוך לאחר ההצהרה, כמו היום, המדד רשם עלייה ב-80% מזמן עם תשואה חיובית של 0.7% בממוצע".

מגמה מעורבת נרשמה היום בבורסות אסיה.

"המשקיעים צריכים לעכל לא מעט סיכוני שוק בטווח הקצר. בגלל שנזילות הייתה הזרז העיקרי לשוק המניות הסיני, צפויה תנודתיות בשבועות הקרובים", ציינו היום בשלוחת הונג קונג של בנק UBS.

הערב יפרסם הפדרל ריזרב את החלטת הריבית שלו, מלווה בהצהרה של הנגידה ג'נט ילן. המשקיעים ימשיכו לחפש רמזים בדברי ילן, באשר למועד העלאת הריבית לראשונה מאז 2008.

מארה"ב לאירופה. אם לא יושג הסכם עד סוף החודש הנוכחי בין יוון לנושיה, שזהו המועד הסופי שבו יוון חייבת להעביר לקרן המטבע תשלום חוב בהיקף כולל של יותר מ-1.5 מיליארד אירו, אז היא תיכנס לחדלות פירעון ותפרוש מגוש האירו. מחר יתכנסו שרי האוצר של גוש האירו וידונו לראשונה בתרחיש של פרישה יוונית מגוש האירו.

קריסה בשוק עשויה להגיע בששת החודשים הקרובים, כך מעריכים ב-Bocom International Holdings, זאת בהתבסס על מחקר של בועות גלובליות ב-800 השנים האחרונות.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]