מניית היום: מזנקת בכ-33% עקב קבלת מעמד תרופת יתום

מוצר הדגל של ווקסיל ביו, ImMucin, קיבל אישור של "תרופת יתום" ממנהל התרופות והמזון האמריקאי, ה-FDA, עבור טיפול בסרטן הדם מסוג מיאלומה נפוצה

ביומד / צילום: thinkstock
ביומד / צילום: thinkstock

חברת ווקסיל ביו , המתמחה בפיתוח מוצרים אימונותרפיים לטיפול בסרטן ובמחלות זיהומיות, מדווחת היום כי מוצר הדגל שלה, ImMucin, קיבל אישור של "תרופת יתום" ממנהל התרופות והמזון האמריקאי, ה-FDA, עבור טיפול בסרטן הדם מסוג מיאלומה נפוצה.

מוצר ה-ImMucin הינו טיפול אימונתרפי המפעיל את תאי מערכת החיסון כנגד אזור ה-signal peptide בסמן הסרטני MUC1.

מעמד של "תרופת יתום" מוענק על ידי ה-FDA בכדי לקדם את הפיתוח הקליני של תרופות וטיפולים בעלי פוטנציאל טיפולי משמעותי כנגד מחלות נדירות, מסכנות חיים. אישור זה מוענק לתרופה המיועדת לטפל במחלה נדירה, אשר פוגעת במספר מצומצם של חולים, על מנת לקדם פיתוח תרופות מסוג זה ומכאן עשוי לעודד שיתופי פעולה עסקיים.

ליאור כרמון, מנכ"ל ומייסד ווקסיל: "על אף ההתקדמות הרבה שהושגה בשנים האחרונות בטיפול במחלת המיאלומה הנפוצה, עדיין קיימות אפשרויות מוגבלות להבראה מלאה ומכאן שנחוצות תרופות שיוכלו לעכב את הישנות המחלה והפיכתה לכרונית. מוצר ה-ImMucin אמור למלא צורך זה באותם חולי מיאלומה עם מחלה הנמצאת בהפוגה או ברמה מחלה נמוכה. לאור התוצאות שהשיג ImMucin עד כה, קרי יצירת תגובה אימונית חזקה ומקיפה של מערכת החיסון לרבות תאי T ונוגדנים, אנו מאמינים כי טמון בו פוטנציאל עסקי משמעותי".