גאדג'טים: לפטופ היברידי של אסוס - ביצועים מאכזבים

ה-Transformer Book Chi T300 הוא אמנם לפטופ בעיצוב יפה, אבל הוא יחסית כבד, מתחמם, גמגם לעתים, החיבורים לא מספקים ועוד

קטגוריית הלפטופים ההיברידיים מזוהה עם המוצרים של אסוס הטייוואנית. לאחרונה השיקה אסוס בארץ את סדרת Transformer Book Chi, ודגם T300 נחשב לדגם עם החומרה החזקה בסדרה.

מסך ומידות: המסך הוא מסך מגע ברזולוציית 2560 על 1440 פיקסלים המספק תמונה באיכות גבוהה עם צבעים נעימים לעין. T300 הוא לפטופ היברידי, מכיוון שניתן לפרק את המסך מהמקלדת (באמצעות חיבור מגנטי) ולעבוד איתו בתצורת טאבלט. גודלו של המסך 12.5 אינץ' ומשקלו 760 גרם. המשקל אינו נמוך, והמבנה הרחב מביא לכך שהטאבלט פחות נוח לשימוש. ביחד עם המקלדת, המחשב לא קל בכלל לנשיאה, כמעט 1.5 ק"ג.

חומרה: הביצועים מעט מאכזבים. הדגם מגיע עם מעבד ה-Core M של אינטל מדגם 5Y71 במהירות 1.4 ג'יגה הרץ ו-8 ג'יגה זיכרון. במהלך הבדיקה המחשב גמגם, למרות שהתוכנה היחידה שהותקנה עליו היא דפדפן כרום (אחרי שהסרנו חלק גדול מהתוכנות שאסוס מתקינה על המחשב וגורמות לעומס מיותר). המחשב לא תמיד תמיד הגיב בצורה טובה, ובהרבה מקרים, משטח העכבר לא עבד חלק. ניתן לחבר עכבר רגיל ולפתור את הבעיה הזו. באסוס שילבו את כל החומרה בחלק של המסך והוא מתחמם מהר מאוד (בעיקר בצדו הימני התחתון).

עט: הערכה כוללת עט מגע, המאפשר לשרבט בכתב יד איורים או טקסטים, למשל, באמצעות אפליקציית One Note החינמית של מיקרוסופט.

צליל: אסוס מתגאה ברמקולים בטכנולוגיית ICE של חברת באנג אנד אולפסן. התוצאה היא צליל סביר, לא תמיד נקי, אבל מספק.

חיבורים: באסוס חסכו על חיבורים במחשב הזה. יש כאן כניסת מיקרו HDMI וגם מיקרו USB, אבל לא תמצאו חיבור USB סטנדרטי. במקום זה תצטרכו להשתמש בכבל מתאם המגיע בערכה. מעבר לזה, יש גם כניסת כרטיסי זיכרון מסוג מיקרו SD. נפח הזיכרון הפנימי של ה-T300 הוא 128 ג'יגה.

סוללה: הסוללה מחזיקה כ-4 שעות זמן עבודה (בחיבור WiFi והגדרות ביצועים גבוהים). המקלדת כוללת סוללה נפרדת, שמחזיקה מעמד שבועות רבים.

בשורה התחתונה: אמנם טרנספומר בוק צ'יי הוא לפטופ בעיצוב יפה, אבל הוא יחסית כבד, מתחמם והביצועים שלו מאכזבים.

מחיר: 5,000 שקל, כולל 3 שנות אחריות (איסוף והחזרה מבית הלקוח).

ציון: 7.