אסון בחתונה ביבנה: הרוגה ו-21 פצועים בקריסת גוף תאורה

אישה כבת 50 נהרגה ו-21 בני אדם נפצעו לאחר שגוף תאורה קרס במהלך חתונתם של מור וקארין חיון באולם האירועים "עדיה" שבעיר ■ בעלי האולם נעצרו ■ "במקום ללכת לשבת חתן אנחנו צריכים ללכת לשבעה"

אסון באולם האירועים "עדיה" /  באדיבות וואלה NEWS צילום: אבי אשכנזי
אסון באולם האירועים "עדיה" / באדיבות וואלה NEWS צילום: אבי אשכנזי

אישה כבת 50 נהרגה ו-21 בני אדם נוספים נפצעו לאחר שגוף תאורה בקוטר של חמישה מטרים קרס הלילה (ג') על בר המשקאות במהלך חתונתם של בני הזוג מור וקארין חיון שנערכה באולם האירועים "עדיה" שביבנה. גבר אחד כבן 30 נפצע באורח בינוני והיתר נפצעו באורח קל. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי במקום והעבירו אותם לבתי החולים קפלן שברחובות, אסף הרופא שבבאר יעקב ושיבא שבתל השומר. כמו כן למקום הגיעו כוחות המשטרה וכוחות כיבוי אש.

מפקד מרחב השפלה, תת-ניצב יהודה בן עטר, אמר לוואלה!NEWS כי המשטרה עצרה לחקירה את שני בעלי האולם ואת מנהל האירוע וציין כי ייתכנו מעצרים ועיכובים נוספים של חשודים מקרב עובדח האולם. בשלב זה המשטרה הוציאה צו סגירה למשך 30 יום לאולם. כמו כן, תנ"צ בן עטר אמר כי מחקירה ראשונית עולה כי גשר תאורה שהוצב במרכז אולם השמחות קרס על החוגגים, וציין כי החקירה הועברה למפלג ההונאות של מחוז מרכז.

"אירוע בלתי נתפס, נראה ממש כמו פיגוע", אמר יעל חסן, דודתו של החתן. "אנשים החלו לחפש אחד את השני, פצועים היו בכול מקום. בחתונה היו 600 מוזמנים, זה היה בשיא הערב. המנורה הייתה אטרקציה בפני עצמה. היא עלתה וירדה ואז נפלה על האורחים. זה זוג מקסים שביקש להתחתן באולם מפואר. הם השקיעו כסף רב כדי לכבד את אורחיהם. לא האמנו שזה ככה יסתיים. במקום ללכת לשבת חתן אנו צריכים ללכת לשבעה".

זה מקרה לא רגיל, יש הרבה פצועים", אמרה דודה נוספת של החתן, דפנה עזרא-דן. "היה ערב נפלא ופתאום הכול קרס. אלוהים נתן לנו מכה שלעולם לא נשכח. כנראה שאלוהים רצה להראות לנו קצת את הרע".

יפה בוקובזה, אחת האורחות בחתונה סיפרה: "ראיתי הכול, ראיתי איך המנורה נופלת על כל האנשים שהיו מסביב. היתה המולה ופצועים. מישהי התמוטטה ועשו לה החיאה, בסוף היא מתה. אי אפשר לתאר מה שהלך שם. זה אסון". בוקובזה ציינה כי בחתונה נכחו אנשים רבים. "בגלל זה הכמות של הנפגעים הייתה רבה, בגלל הצפיפות", הדגישה. "המנורה נפלה בדיוק מתחת לבר השתייה. צרחתי והבנתי שהיה אסון גדול. לא ידעתי כמה. מסכנים החתן והכלה פשוט אי אפשר לתאר מה שהיה שם".

פרמדיק מד"א מייק פרז שהגיע לזירת האירוע סיפר: "במקום הייתה המולה רבה, חלק מהפצועים התהלכו וחלקם שכבו במרכז האולם. האנשים במקום היו מבוהלים וניסו למלט את עצמם מחוץ לאולם. ערכנו מיון ראשוני ואיבחנו בשלושה פצועים שוכבים בשנות ה-30, אחת מהן היתה מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה. החלנו לבצע בה מיד פעולות החייאה ולהעניק לה טיפול רפואי מציל חיים ולצערינו לאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותה במקום. גבר נוסף נפגע בראשו, היה בהכרה והוגדר באורח בינוני, והשאר במצב קל. לאחר שטיפלנו בהם כוחות גדולים שלנו שהגיעו למקום פינו אותם לבתי החולים קפלן, אסף הרופא ותל השומר".

אסון באולם האירועים "עדיה" / באדיבות וואלה NEWS צילום: אבי אשכנזי
 אסון באולם האירועים "עדיה" / באדיבות וואלה NEWS צילום: אבי אשכנזי