הטיפ היומי: קבלו מניית ערך קלאסית שנסחרת בת"א

More בית השקעות ממליץ ב"תשואת שוק" על מניית קליל עם פרמיה נמוכה על מחיר השוק

חברת קליל / צילום: אתר החברה
חברת קליל / צילום: אתר החברה

חברת התעשייה קליל נסחרת בבורסה בשווי של כ-742 מיליון שקל. מחירי הדיור הגבוהים הפכו לנושא החם של מערכת הבחירות האחרונות, כששר האוצר הנכנס, משה כחלון, שם למטרה להגדיל את היקף בניית הדירות בשנים הקרובות. אחת החברות שעשויות ליהנות מכך היא קליל.

למרות שהציבור הרחב עשוי להכיר את קליל בזכות מוצרי התריסים שלה, אלו היוו פחות מ-10% ממכירותיה ב-2014. עיקר הכנסותיה מגיע מייצור ומכירת פרופילי אלומיניום, המשמשים כחומר גלם לייצור מוצרים סופיים מאלומיניום כגון דלתות, חלונות וקירות, המשמשים את שוק הבנייה על רבדיו השונים.

בעוד נתחי השוק של החברה בתחום הבנייה הפרטית והשיפוצים גבוהים, נראה שלחברה יש פוטנציאל להגדיל את נתח השוק בתחום הבנייה הרוויה. באמצעות מערך מכירות חכם, המבוסס על פלטפורמת One Stop Shop, קליל מציעה כ-5,000 פריטים לסיטונאים וליצרנים בשוק המקומי.

חומר הגלם העיקרי המשמש את החברה הוא אלומיניום, וירידת מחירו בשנים האחרונות הטיבה עם רווחיותה. כאשר ברבעון הראשון עלה מחירו ב-5.4%, החברה גלגלה את העלייה אל הלקוחות, מה שמעיד על עוצמתה בשוק. כדי להקטין את התנודתיות בעלויות, קליל מבצעת גידור חלקי לחומרי הגלם ולשער הדולר.

נקודה נוספת שאנו רואים לחיוב, היא החדשנות והמהלכים האסטרטגיים שיישמה החברה בשנים האחרונות. גם בעתיד קליל צפויה להגדיל ולגוון את סל מוצריה, ולראיה כניסתה באחרונה לתחום פתרונות הזיגוג ודלתות הפנים המעוצבות. אנו מאמינים שלחברה יש יכולות פיננסיות וניהוליות לייצר דריסת רגל בתחום.

ב-2014 רשמה החברה מכירות של 380 מיליון שקל ורווח נקי של 52 מיליון שקל. בנוסף, שיעורי המינוף שלה נמוכים ויחס ההון העצמי למאזן הוא 74%, לצד נזילות גבוהה שתומכת באסטרטגיית הצמיחה.

קליל היא חברה איכותית בעלת מותג חזק, ומובילה בשוק בעל חסמי כניסה גבוהים. מדיניות הדיבידנד כוללת חלוקת 30% לפחות מהרווח הנקי, בנוסף לתוכנית רכישת מניות שצפויה לגדול ב-2015.

המלצתנו לקליל היא "תשואת שוק", ומחיר היעד הוא 310 שקל - פרמיה נמוכה של כ-2% על המחיר הנוכחי. עם זאת, אנו רואים בקליל מניית ערך קלאסית לתיק, וחברה הצפויה לצמיחה בשנים הקרובות.

* נכתב ע"י יוטב קוסטיקה, כלכלן ראשי, More בית השקעות

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם