ג'ון קרי מחזיק מניות נובל אנרג'י בהיקף של עד מיליון ד'

כך עולה מהצהרת הון שפרסם מזכיר ההגנה האמריקאי ב-2013 ופורסמה באתר opensecrets ■ בשנים האחרונות היה קרי מעורב בניסיון למצוא פשרה שתגשר בין רשויות הרגולציה בישראל לבין שותפיות הגז ותוביל לפיתוח המאגרים

ג'ון קרי / צילום: רויטרס
ג'ון קרי / צילום: רויטרס

מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי מחזיק במניות של חברת האנרגיה נובל אנרג'י בהיקף של בין 500 אלף דולר למיליון דולר, כך עולה מהצהרת ההון של קרי כפי שפורסמה באתר opensecrets ונכונה לשנת 2013.

ע"פ הערכות הונו הפרטי של קרי נאמד ביותר ממיליארד דולר והוא מנהל בנאמנות עיוורת תיק השקעות בשווי כולל של כ-150 מיליון דולר, הכולל בין היתר אחזקות במניות כגון 3M, אפל בנק אוף אמריקה ועוד מאות מניות.

מאחר וחברת נובל אנרג'י האמריקאית היא אחת השותפות המרכזיות במאגרי הגז שנתגלו בישראל, קרי היה מעורב בשנים האחרונות בניסיון למצוא פשרה שתגשר בין רשויות הרגולציה בישראל לבין שותפיות הגז ותוביל לפיתוח המאגרים.

נזכיר, היום יתכנס הקבינט המדיני-בטחוני במטרה לאשר את מתווה משק הגז. אתמול נחשף ב"גלובס" כי המדינה וראשי משק הגז הגיעו להסכמה לפיה השותפיות ימכרו את מאגרי הגז "כריש" ותנין" בתוך 14 חודשים. אם המאגרים לא יימכרו בטווח הזמן הזה, הם יועברו לחזקת נאמן שימכור אותם תוך 4 חודשים. בכך נפתרה מחלוקת מהותית בין הצדדים. הקבינט יאלץ לאשר היום גם כי מדובר בסוגיה מדינית ביטחונית שמצדיקה את עקיפת הממונה על ההגבלים העסקיים פרופ' דיויד גילה, שממאן לאשר את המתווה.