ח"כ אלהרר תזמן את נתניהו לדיון על הוצאות מעונות רה"מ

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "מדוח המבקר עולים כשלים רבים הנוגעים לכספי הציבור. הוועדה תבחן האם נעשה שימוש לא תקין בכספים הללו"

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), תזמן את ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו לדיון בוועדה לביקורת המדינה בעניין דוח המבקר על הוצאות מעונות ראש הממשלה.

ח"כ אלהרר מסרה כי "מהדוח של מבקר המדינה עולים כשלים רבים הנוגעים לכספי הציבור. הוועדה תבחן האם נעשה שימוש לא תקין בכספים הללו. ראוי שהציבור יידע האם נושאי משרה פוגעים בטוהר המידות ועושים שימוש לא תקין בכספו. הוועדה לביקורת המדינה לא נועדה להיות חותמת גומי, אלא גורם מרתיע ומעצב נורמות של התנהגות שלטונית ראויה".

אלהרר הוסיפה: "אני מתכוונת לפעול כמקובל ולנסות לתאם את הדיון עם לשכת ראש הממשלה ולעבוד עמם בשיתוף-פעולה, והדיון יתקיים עוד במושב הקרוב. לציבור יש זכות לקבל תשובות".

דוח המבקר בעניין מעונות ראש הממשלה נוגע למעונו הרשמי של ראש ממשלת ישראל ברחוב בלפור בירושלים ונוגע גם לשני מעונות פרטיים - אחד בקיסריה ואחד ברחוב עזה בירושלים. הדוח מציג מספר ליקויים והוצאות לא תקינות של מעונות ראש הממשלה בנושאים הנוגעים להוצאות מזון, ניקיון, גינון ותחזוקה.

מהדוח עולה כי לא נעשה הליך סדור של ניתוח צרכים וקביעת אומדנים של ההוצאות הנדרשות מהמעון. כמו כן, הדוח מצא כי משפחת ראש הממשלה הזמינה ארוחות פרטיות לראש הממשלה ומשפחתו במקביל להעסקת מבשלת במעון, דבר שכרוך בעלויות תקציביות גבוהות.

בנוסף מצביע הדוח על הוצאות ניקיון מוגזמות במעון הפרטי של ראש הממשלה, על אף שמשפחתו מבלה את מרבית הזמן במעונם הרשמי בירושלים. כמו כן, המבקר מתריע כי משרד ראש הממשלה מממן תחום ביגוד והוצאות להופעה ייצוגית, שהינו תחום אחד, משני מקורות תקציב נפרדים - גם דמי ייצוג וגם דמי תפעול של משרד ראש הממשלה, דבר שמוביל להגדלת תקציב דמי הייצוג שלא על-ידי ועדת כספים.

המבקר מוסיף ואומר כי בכך מוביל משרד ראש הממשלה לשינוי סעיף תקציבי על סמך פרשנות משפטית.

יתרה מזאת, הדוח מתייחס להתנהלות לא תקינה עם קבלן החשמל, תשלומים על הוצאות ראש הממשלה ומשפחתו מכיסם הפרטי של עובדי משרד ראש הממשלה וכשלים שונים בשקיפות הוצאות מעונות ראש הממשלה.