נתניהו הורה לדחות ב-3 חודשים את סגירת רשות השידור

הבקשה צפויה להיות מאושרת בוועדת הכלכלה בתחילת השבוע הבא, יום לפני המועד הסופי בו אמורה הרשות להפסיק ולפעול ■ ההערכה היא כי בחודש הקרוב יגישו אקוניס ונתניהו הצעה לשינוי חוק רשות השידור שתאפשר הארכת זמן

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

השר אופיר אקוניס יביא בפני ועדת הכלכלה בראשית שבוע הבא בקשה רשמית להארכת מועד סגירת רשות השידור בעוד 3 חודשים. הבקשה צפויה להיות מאושרת בוועדה בראשותו של ח"כ איתן כבל, יום לפני המועד הסופי על-פי החוק לפיו אמורה הרשות להפסיק לפעול.

ב-3 החודשים שנותרו, עד ספטמבר 2015, אמור על-פי החוק לקום תאגיד שידור ציבורי חדש, שאמור להחליף את רשות השידור הנוכחית המצויה בפירוק. ההערכה היא כי בחודש הקרוב יגיש אקוניס, בעצה אחת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש כשר התקשורת, הצעה לשינוי חוק רשות השידור שתאפשר הארכת זמן.

לאור ההארכה ב-3 חודשים והיעדר גביית אגרה, נשאלת השאלה האם האוצר יממן את הרשות בתקופת הביניים.

במשרד התקשורת אמרו היום (ו') כי ראש הממשלה נתניהו החליט, לאחר התייעצות עם שר האוצר משה כחלון, להגיש את הבקשה לוועדת הכלכלה של הכנסת. השניים גם הסכימו כי צוות משותף של מנכ"ל משרד התקשורת, מומו פילבר, וראש אגף התקציבים באוצר, אמיר לוי, "יקדם את יישום המעבר מרשות שידור לתאגיד החדש", בדגש על טיפול בעובדי הרשות.

מוקדם יותר היום אמר שר הפנים גלעד ארדן לתוכנית "מייבשים את הביצה" ברדיו תל-אביב כי "כל מה שצריך לעשות עם חוק תאגיד השידור הציבורי זה להאריך בתקופה של בין 6-9 חודשים את התהליך להקמת התאגיד".

ארדם אמר כי לא ידוע לו שנתניהו אכן מעכב את הרפורמה ברשות השידור, וטען כי השר הנוכחי, אופיר אקוניס, לא שוחח אתו בנושא מאז כניסתו לתפקיד. ארדן היה מי שעמד מאחורי הרפורמה בשידור הציבורי בקדנציה הקודמת.