עומרי חיון תובע 300 אלף שקל מאייל גולן: קרא לי "ילד כאפות"

בלוגר הרכילות טוען כי נפגע עמוקות מפוסט שכתב נגדו הזמר בפייסבוק - ותובע פיצויים ■ חיון: "ספגתי איומים, הביטוי 'ילד כאפות' ליווה אותי גם במהלך הריצה לכנסת" ■ נציגיו של גולן: "ניסיון לזכות בתשומת-לב"

בלוגר הרכילות עומרי חיון הגיש הבוקר (א') לבית המשפט תביעה בסך 300 אלף שקל נגד הזמר אייל גולן בגין הוצאת לשון הרע ותקיפה, זאת בעקבות פוסט שכתב גולן בפייסבוק ובו כינה את חיון "ילד כאפות שכל חייו סבל מאנשים".

הפוסט עלה בתגובה לסיקורו של חיון את הפרשה שבה היה מעורב גולן, ולאחר שפרסם את שמו בניגוד לצו בית המשפט. במקביל, גולן תבע את חיון יחד עם מספר אנשי תקשורת נוספים, והדיון בתביעה זו עוד תלוי ועומד.

"לאחר הפוסט הזה התחלתי לקבל איומים ברצח", סיפר חיון לחדשות 2 Online על ההחלטה להגיש את התביעה. "בבת-אחת כל המעריצים של גולן כאילו קיבלו אישור לתקוף אותי, הסירו כל רסן. אחרי שהפוסט עלה, כל חצי שעה קיבלתי טלפון ממישהו אחר, היו צועקים ומאיימים עליי. באחת הפעמים התקשר אדם ואמר שהוא מחוץ לבית שלי; אחר אמר שייתן לי כדור בראש".

"החלטתי רק עכשיו לתבוע, כי מדובר בהליך יקר", מספר חיון על הזמן שחלף מאז פרסום הפוסט של הזמר המפורסם ועד לתחילת ההליך המשפטי, שצפוי לעורר עניין רב בתקשורת המקומית.

לדבריו, "הביטוי 'ילד כאפות' ליווה אותי גם בריצתי לכנסת, זה פגע במותג שבניתי לאורך שנים רבות, ולכן התביעה".

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין אורון שוורץ ויוגב נרקיס, הם מציגים את עמדתם לגבי המונח "ילד כאפות" ומשמעותו: "'ילד כאפות' הוא ילד מוכה, ילד הסובל התעללות, וזאת מכוח היותו שונה, מופנם, נעדר הגנה. ככזה הוא הופך לשעיר לעזאזל, למדרס ההמון צר-המחשבה, שאינו מכבד את שונותו של האחר".

"'ילדי כאפות' הם ילדים מצולקים. לעולם יזכרו את בריוני הכיתה המתעללים בהם, ולעולם יזכרו את יתר הילדים צופים במחזה ההתעללות מבלי לנקוף אצבע", כתבו עורכי הדין. "ראוי לזכור - חיון חשף את שסבר כי ראוי שהציבור יידע. השתלחותו של גולן בחיון הייתה אפוא מעשה מכוער ואלים".

מליאם הפקות נימסר בתגובה: "אייל גולן תבע את עומרי חיון, והתביעה מתבררת בתקופה זו בבית המשפט. אנו מבינים שהאיש מנסה בכל דרך לקבל תשומת-לב ציבורית, אבל אייל גולן וליאם הפקות לא יחזרו בהם מהתביעה".