חודשה תנועת הרכבות ברחבי הארץ לאחר השביתה הפתאומית

(עדכון) - ועד העובדים: "הנהלת הרכבת עושה הכול על מנת לדחוף את הוועד לקיר ומייצרת פרובוקציות מכוונות" ■ הרכבת: "ביריונות הוועד הביאה לעיכוב של כחצי שעה בכלל הרשת, ולצערנו תביא לעיכובים נוספים בשעות הקרובות"

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

ועד עובדי הרכבת החליט באופן פתאומי וללא כל הודעה מוקדמת לעצור את כל תנועת הרכבות היום (ב'), זאת בשל אסיפות עובדים. התנועה הופסקה לכ-20 דקות וחזרה לאחר מכן. מהנהלת הרכבת נמסר כי צפויים עיכובים בהמשך.

מוועד העובדים נמסר כי הנהלת הרכבת מנעה באמצעות מאבטחים מיו"ר ועד העובדים הארצי, ניקה שימחוביץ', לערוך אסיפת הסברה לעובדי משואה (מרכז בקרה ושליטה). בעקבות כך ירדו העובדים מעמדותיהם כדי להיפגש עם יו"ר הוועד. לפיכך ייתכנו עיכובים בשעה הקרובה ברכבות בכל הארץ.

מהוועד נמסר: "הנהלת הרכבת עושה הכול על מנת לדחוף את ועד העובדים אל הקיר ומייצרת פרובוקציות מכוונות כדי להביא לפגיעה בנוסעים ולפגוע בוועד".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר: "בהמשך להודעת ההנהלה על השביתה ברכבת ישראל, יובהר כי אין כל שביתה, והעבודה מתנהלת כסדרה".

ההנהלה מסרה לאחר חידוש תנועת הרכבות כי "ההחלטה על הפסקת תנועת הרכבות הוכרזה על-ידי הוועד משום שיו"ר הועד לא אושר להיכנס לאולם הפיקוד והשליטה, כפי שקובעות הוראות הביטחון ברכבת, אותן הוא מכיר היטב. החלטה בריונית זאת הביאה לעיכוב של כחצי שעה בכלל הרשת, ולצערנו תביא לעיכובים נוספים בשעות הקרובות".