תיק ההשקעות המומלץ של יהודה יגור ממנורה מבטחים

באשר לשוק המניות, אומר יהודה יגור, מקרנות הנאמנות של מנורה מבטחים, כי "המכפילים בארץ ובעולם אינם נמוכים כלל"

יהודה יגור / צילום: תמר מצפי
יהודה יגור / צילום: תמר מצפי

המשבר בין יוון וגוש האירו, התופס את מרבית הכותרות בימים האחרונים, מאיים לטלטל את שוקי ההון בעולם. אולם, במנורה מבטחים לא נכנסים לפאניקה. יהודה יגור, ראש צוות אג"ח בקרנות הנאמנות של בית ההשקעות, אומר כי "השווקים לא באמת הזדעזעו מהחדשות, ובתור איש אג"ח לא ראיתי דרמה גדולה בתשואות איגרות החוב בעולם. הדברים כרגע לא נראים חד משמעיים, ולנושא יש הרבה הסתעפויות ואפשרויות להתפתח אליהן.

"הנושא של יוון ימשיך ללוות אותנו עוד תקופה, זו לא נקודת שבר כמו שהייתה ב-2008. מבחינת השווקים, בכל שנה נורמלית יש איזשהו סיפור שמאפשר לשווקים להוציא אוויר, אבל אני לא חושב שהסיפור היווני יהיה נקודת מפנה".

יגור מתייחס לתנודתיות המאפיינת באחרונה את המסחר באפיק האג"ח הממשלתי בארץ ובעולם, ולירידות החדות שנרשמו בו, ואומר כי "המימוש האגרסיבי נראה כנקודת מעבר אסטרטגית מפוזיציית Long שמאופיינת בקנייה ו'ישיבה', לתפיסה שהיא טקטית במהותה: יותר קניות ממוקדות ויותר החלפות".

לדברי יגור, "עד לאחרונה יכלו המשקיעים לקנות ולהחזיק איגרות שהניבו רווחי הון ואפשרו גם תשואה שוטפת בעולם של ריביות נמוכות, מה שהבטיח פחות תנודתיות, ירידה בפרמיית הסיכון ופחות שינויי פוזיציה תכופים ושוק עם סחירות רבה".

במנורה מעריכים כי "בחודשים הקרובים, כשהריבית בארה"ב תתחיל לעלות, השוק יצטרך להגדיר מחדש את התוואי, את התשואות הנדרשות ואת פרמיית הסיכון. המשמעות היא שאנחנו מעריכים כי קנייה לשם ישיבה עלולה להניב הפסד. התנודתיות תגבר, ובשוק המקומי המאופיין בתנועת עדר נראה קשיי נזילות בימים מסוימים".

הלקח מ-14' - להסיט רכיב קונצרני לחו"ל

בעניין השוק הקונצרני המקומי, אומר יגור כי "המימוש בסוף שנת 2014 הזכיר לכולנו את הסיכון הקיים בשוק קונצרני מקומי קטן, שבו כולם נעים יחד באותו הכיוון. כך לדוגמה, לאורך 2014 ראו תיקים קונצרניים רווחים נאים, אך 'חזרו להתחלה' עם המימוש האגרסיבי של דצמבר. לקח אחד מ-2014 הוא שיש להסיט חלק (להערכתנו, חלק מהותי) מהרכיב הקונצרני לחו"ל, שם חברות המדורגות בסולם בינלאומי מקביל מציעות איכות ותשואה גבוהות יותר, ועל-ידי הפיזור ניתן להימנע מבעיית הנזילות בשוק המקומי".

בהתאם להמלצותיו, יגור מקצה 10% מתיק ההשקעות שלו לאפיק הקונצרני המקומי, ו-30% לאפיק הקונצרני בחו"ל, חלקו מגודר וחלקו לא מגודר.

בעניין האפיק המנייתי אומר יגור כי "הריבית והתשואות הנמוכות שלחו את המשקיעים לחפש תשואה במניות, אולם המכפילים בארץ ובעולם אינם נמוכים כלל".

"בתקופה זו", מציינים במנורה, "אנו מעדיפים את ענף הבנקאות. בשנים האחרונות, לאור ירידת התשואות והקושי של הבנקים ליהנות ממרווחי האשראי היורדים, יישמו הבנקים מהלכי התייעלות, וההפרשות לחובות מסופקים הולכות וקטנות, כנגזרת של השיפור במצב הכלכלי בישראל וההתנתקות ממשבר האשראי. בנוסף, שיפרו הבנקים את יחסי ההון שלהם בעקבות דרישת בנק ישראל, לשם עמידה ביעדי באזל".

בנוסף לבנקים, במנורה מזהים פוטנציאל בכמה מניות נוספות, בהן מזכירים את איי.די.איי ביטוח, אשר "בשל ייחודיות החברה שפועלת ללא מתווכים, היא מצליחה להציג שיעורי צמיחה גבוהים בשורת ההכנסות וברווח".

עוד הם מציינים את חברת ההלבשה התחתונה דלתא, שלראייתם "מצליחה לצמוח בהכנסות ולשפר את שולי הרווח באופן קבוע לאורך השנים האחרונות, הודות למיתוג נכון ויכולות ניהול טובות", וכן מזכירים את חברות הנדל"ן מנרב ואיי.די.או (ADO).

"עדיפות לשוקי ארה"ב, יפן ואסיה"

בנוגע לשוקי חו"ל, מאבחן יגור כי "מתחילת השנה השווקים שהפגינו ביצועים עודפים הם אלו בהם מתבצעת הקלה כמותית, או שירדה בהם הריבית. כל עוד הקלה זו מתקיימת, אנו בעד חשיפה לשוקי המניות הללו (בדגש על יצואניות), שהחברות בהם נהנות גם מתנאי המימון, אך בעיקר משער חליפין תומך".

עוד מציין יגור, כי "בשל חוסר הבהירות לגבי ההתפתחויות באירופה, נראה שקיימת עדיפות לארה"ב, ליפן ולאסיה ללא יפן, כך שרכיב המניות בחו"ל מורכב מכ-55% בארה"ב, 20% באירופה, 12% ביפן ו-15% באסיה ללא יפן".

הסקטורים המועדפים על מנורה בארה"ב הם הצריכה המחזורית, הפיננסים, טכנולוגיה ובריאות, ואילו באירופה מזכירים במנורה חברות בינלאומיות וחברות מחלקות דיבידנד.

* הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

תיק ההשקעות המומלץ של יהודה יגור
 תיק ההשקעות המומלץ של יהודה יגור
ההמלצות של יהודה יגור
 ההמלצות של יהודה יגור