אסטרטג השקעות: מי שיחשף למניות ביוון יהנה מראלי עצום

לורנס מקדנולד, אסטרטג השקעות בכיר בסוסייטה ג'נרל, סבור כי יוון תישאר בסוף בגוש האירו וממליץ על קרן סל (ETF) שעוקבת אחר השוק היווני ■ "בשבוע הקרוב יש סיכוי גדול שנראה עליות ספקטקולריות ביוון"

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

ע"פ אחת האמרות הידועות בוול סטריט, אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות כסף היא להיכנס לשוק כאשר העדר בורח. מיכאל בראש, אנליסט פיננסי כותב בטור דעה באתר מרקטווץ' כי המשבר היווני עשוי לייצר הזדמנות עבור משקיעים חובבי סיכון שסבורים שיוון תצליח להתאושש ותישאר בגוש האירו.

בראש מצטט את לורנס מקדנולד, אסטרטג השקעות בכיר בסוסייטה ג'נרל, שממליץ למשקיעים להיחשף ליוון באמצעות קרן סל (ETF) העוקבת אחר השוק היווני - Global X FTSE Greece 20 (סימול: GREK). "בשבוע הקרוב יש סיכוי גדול שנראה עליות ספקטקולריות ביוון", הוא מציין. מקדונלד סבור כי יוון תישאר בסוף בגוש האירו כך שקרן הסל שהוא ממליץ עליה טובה להערכתו גם לטווח הארוך.

בראש מציין כי קיימת דרך נוספת להיחשף ליוון והיא באמצעות חשיפה למניות של חברות אירופיות שנפגעו מהמשבר היווני. הוא מציין כי ג'יימס פולסון, אסטרטג בכיר בוולס פארגו, מסביר כי הכלכלות באירופה משתפרות באופן מתמיד ומבחינת המדיניות המוניטארית כלכלת גוש האירו עדיין נהנית מהקלות מוניטאריות, בהשוואה לארה"ב שצועדת לעבר מדיניות מרסנת, כך שהחברות האירופיות הללו צפויות לתקן מעלה במקרה שיוון תתאושש.

במקרה שאתם מעדיפים את אפשרות ההשקעה השנייה, בראש ממליץ על קרן הסל Vanguard FTSE Europe ETF (סימול: VGK), שירדה בכ-7% מאז השיא שרשמה בחודש מאי.