הדולר התחזק ל-3.78 שקלים; "ממתינים למשאל ביוון"

האירו המשיך להחלש בכ-0.24% ושערו היציג נקבע על 4.185 שקלים ■ ביום ראשון יתקיים משאל העם ביוון ■ FXCM ישראל: "הגבולות הטכניים כרגע הם 3.75 ו-3.8 שקלים"

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

השקל נסחר היום (ה') במגמה מעורבת מול המטבעות המרכזיים, כאשר מול הדולר נחלש המטבע הישראלי בכ-0.08% ושערו היציג של הדולר נקבע על 3.78 שקלים. האירו המשיך להחלש בכ-0.24% ושערו היציג נקבע על 4.185 שקלים.

בעולם, האירו מתחזק בכ-0.3% מול הדולר וזאת בצל האופטימיות בכל הנוגע למשבר היווני. לפי הדיווחים האחרונים הבנק המרכזי האירופי מותיר את המימון לבנקים ביוון כפי שהוא, בהיקף של 89 מיליארד אירו. כמו כן משאל העם ביוון יתקיים ביום א' כמתוכנן, לאחר שדווח היום כי ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס התקפל ומוכן לקבל את תנאי חבילת הסיוע של האיחוד האירופי.

נזכיר כי מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג העצמאות, לכן פרסום דוח התעסוקה לחודש יוני הוקדם להיום. הדוח הצביע על יצירה של 223 אלף משרות חדשות ועל ירידה בשיעור האבטלה ל-5.3%.

ב-FXCM מציינים היום: "בשעה שבשווקים ממתינים לתוצאות משאל העם ביוון בנוגע להסכם החוב החדש, הדולר התחזק ביממה האחרונה על רקע מצבור של נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו בארצות הברית, כאשר אמש דוח התעסוקה של ADP וסקר ISM ייצור התעלו מעל הציפיות המוקדמות והצביעו על מגמות חיוביות בשוק התעסוקה ובמגזר הייצור. נתוני המקרו החיוביים הללו הסיטו מעט את תשומת הלב מהמשבר האירופי למצבה החיובי של הכלכלה האמריקנית, מה שגם הגביר את ציפיות הריבית על הדולר וחיזקו את המטבע. הודות לרוח הגבית הזו, הדולר-שקל הצליח לשנות כיוון ולטפס מעל 3.78. הגבולות הטכניים כרגע הם 3.75 ו-3.8 שקלים".