אלביט תמכור מיחשוב לביש בשווי 150 מיליון דולר לצבאות באירופה

אלביט מערכות דיווחה היום (ה') כי זכתה בחוזה של משרד הביטחון ההולנדי, לאספקת מערכות מתקדמות לחיילי רגלים בצבאות בנלוקס - בלגיה, הולנד ולוקסמבורג - בהיקף כולל של כ-150 מיליון דולר.

במסגרת המכרז, אלביט מערכות גברה על חברות אירופאיות שהתחרו על החוזה. בחמש השנים הקרובות תספק החברה לצבאות בנלוקס רכיבים הקשורים למערכת צי"ד (צבא יבשה דיגיטלי) שמשמשת בשנים האחרונות את צה"ל ומספר צבאות בעולם.

בחברה הישראלית, שבשליטת איש העסקים מיקי פדרמן ציינו היום כי ההצטיידות ברכיבים שמתוצרתה מהווה חלק מתוכנית טכנולוגית-אסטרטגית משותפת למדינות בנלוקס, שנקראת SMART VEST (וסט חכם). באלביט מערכות אמרו כי המערכות המתקדמות שיסופקו במסגרת תקופת ההתקשרות עם צבאות הולנד, בלגיה ולוקסמבורג ישפרו את יכולות השרידות של לוחמי החי"ר שלהן, תוך העצמת יכולותיהם המבצעיות בשדה הקרב הדיגיטלי.

תוכנית SMART VEST כוללת אבזור של לוחמי החי"ר במערכות לבישות, הכוללות אמצעי שליטה ובקרה ומערכות רדיו לשיפור היכולת לקלוט ולהעביר נתונים משדה הקרב, בין השאר באמצעות מחשבי כף יד, צגים ייחודיים וקלי משקל, תוך קיום ממשק עם מערכות תקשוב אחרות.

צבא הולנד כבר רכש בעבר רכיבים שפותחו בידי אלביט מערכות במסגרת מערכת צי"ד וזאת בהיקף של כ-40 מיליון דולר. מדובר במערכת שפיתוחה החל לפני כעשור, וכיום היא משמשת את זרועות היבשה, הים והאוויר של צה"ל. לפני פחות מחודש, החברה קיבלה את פרס ביטחון ישראל מנשיא המדינה ומשר הביטחון על פיתוח המערכת ששימשה את צה"ל באירועי לחימה מהשנים האחרונות לרבות המבצעים עמוד ענן וצוק איתן ברצועת עזה.