אפקט מגה: לסר עצרה אספקה לרשת "שוק העיר"

שמואל לסר: "מגה עשו לנו תרגיל עקיצה מובהק ועצרו לנו את התשלום של הפידיון הכי גדול של פסח" ■ "האנשים האלה צריכים להיות בבית הסוהר"

סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר
סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר

אפקט מגה: חברת לסר לשיווק ביצים עצרה היום (ה') את האספקה לרשת "שוק העיר" שבבעלות עמיקם בן צבי. רשת שוק העיר רוכשת את הסחורה בסניפיה באמצעות רשת מגה על מנת ליהנות מהתנאים המסחריים של מגה ולכן גם מעבירה את התשלומים לספקים באמצעות מגה.

עצירת האספקה באה לאחר שאתמול הובהר בבית המשפט, כי מגה לא תעביר כספים לספקים וממילא, גם הכספים שהעבירה רשת "שוק העיר" למגה עבור הביצים ששיווקה לה חברת לסר לא יתקבלו.

לדברי שמואל לסר, בעל החברה, רשת מגה חייבת לו 4 מיליון שקל, ובנוסף יש לרשת "שוק העיר" חוב כלפיו של מיליון שקל בקירוב. בשל כך הוא הודיע אמש (ד') לרשת "שוק העיר", כי הוא לא יספק לה יותר ביצים עד שהוא יקבל את התשלום.

לסר גם תוקף באופן חריף את רשת מגה ובעלי הבית שלה. לדבריו, "מגה עשו לנו תרגיל עקיצה מובהק ועצרו לנו את התשלום של הפידיון הכי גדול של פסח. כל החברות הגדולות מכרו ים סחורה בפסח. איפה ההגינות? הם תפסו אותנו בפיק הכי גבוה. עבריינים מתכננים כל צעד וכל מהלך, ומגה חיפשה את הפיק של הכסף. לפני 6 חודשים ביקשתי להיפגש עם מי שהיה אז מנכ"ל מגה, מוטי קרן. הוא היה מאוד עסוק. הוא אישיות גדולה. האנשים האלה צריכים להיות בבית הסוהר. כואב לי, כי עבדנו כל כך קשה כדי לעמוד בדרישות השוק, בוקר ולילה. את יודעת כמה זה ליפול בכמה מיליונים? כמה אנחנו כבר מרוויחים? 2%. תחשבי איזה מחזור צריך כדי להביא 5 מיליון שקל".

בהתייחס לבעלי המניות של קבוצת אלון המחזיקה במגה אומר לסר: "אני כועס. שרגא בירן צריך להיות כל כך עשיר, ומה אם יהיה לו פחות? מבחינתי שיהיה לו פחות ושישלם את החובות שלו. אנשים כבר לא מתביישים שהחברות שלהם נופלות. לפחות מן הכבוד שהוא היה מגיע לבית המשפט. אם זה היה קורה לי, הייתי בא עם המשפחה ומתמודד. הייתי נותן את הבית שלי. ואז אני צריך עוד לקרוא שמשכו דיבידנד של 100 מיליון שקל כשהם הפסידו 130 מיליון שקל, וכך הם עשו בור של 230 מיליון שקל. בשביל ההגינות, עוד המשכתי השבוע לספק להם סחורה".

בתוך כך התברר גם, כי ביומיים האחרונים ובטרם הדיון בבית המשפט, העבירה רשת מגה לתנובה סכום של מיליון שקל כדי להבטיח את אספקת הסחורה מתנובה לסניפים. כל זאת בזמן שספקים אחרים לא קיבלו כל תשלום. על כך אומר לסר: "אני מספק סחורה והם מעבירים כסף לתנובה, למה? כי הוא יותר חזק ממני".

יצוין בהקשר זה כי היקף החוב של מגה לתנובה עומד על 105.6 מיליון שקל וכי לתנובה יש ביטוח אשראי.

מרשת שוק העיר נמסר כי "הרשת סגרה הסכם מסחרי עם חברת גליקסמן שתספק לה ביצים. באשר לעניינים הכספיים הודיעה הרשת ללסר שאין לה כל אחריות על כספים שמגה חייבת לו. עוד מסרה הרשת כי 'בחודש יוני, עקב החששות של לסר ממגה, עברה שוק העיר לעבוד באופן ישיר מול לסר ואף המצאנו לו ערבות בנקאית על סכום של 800 אלף שקל".

"בגין חודש יוני אנו חייבים לו כ-300 אלף שקל שעוד לא הגיע מועד תשלומם וכמובן שנשלם לו את הסכום בגין החודש שעבדנו ישירות. מגה חייבת ללסר סכום של כ-500 אלף שקל על חודשים אפריל ומאי. חובות אלה הם של מגה ללסר ולא של שוק העיר. שוק העיר עמדה ועומדת בכל התשלומים שהיא חייבת במועד".