הטכנולוגיות היצירתיות שמעניקות לארגונים יתרון תחרותי

אורקל ישראל וקרן ההון סיכון JVP יקיימו מחר כנס שבו תעלה גם השאלה כיצד יכולים ארגונים גדולים להיעזר בטכנולוגיה על מנת לצמוח? ■ הנה כמה דוגמאות

כיצד יכולים ארגונים גדולים להיעזר בטכנולוגיה על מנת לצמוח? זו אחת השאלות שיעלו לדיון בכנס שיערכו מחר אורקל   ישראל וקרן ההון סיכון JVP

אחת הדוגמאות היצירתיות שמציגים באורקל היא של חברת הנעליים Meat Pack אשר פעילה בגוואטמלה. החברה פעילה במתחמי קניות שבהם ניתן למצוא גם חנויות נעליים מתחרות. כאשר החברה מזהה לקוח (שרשום במועדון הלקוחות) שנכנס לחנות מתחרה - היא שולחת לו לסמארטפון קופון שמציע 100% הנחה - על בסיס של טיימר. ככל שהזמן חולף, כך אחוז ההנחה יורד.

דוגמא נוספת לטכנולוגיה שמסוגלת לייצר יתרון תחרותי ניתן למצוא בפעילות של חברת התשלומים הבריטית PAYM. החברה מאפשרת ללקוחותיה להעביר כספים לאנשי הקשר שלהם בסמארטפון - באמצעות אתר אינטרנט ייעודי וללא שימוש בכרטיסי אשראי.

אבנר מימון, מוביל תחום Digital, Cloud & Security באורקל ישראל, התייחס למגמה הזו ואמר כי "בכלכלה החדשה יש כוח מאוד גדול לסטארט-אפים שמייצרים מודלים עסקיים שמזעזעים את העולם המסורתי. אנחנו מדברים על חברות כמו אובר שהוכיחו לעולם שלא צריך אפילו מונית אחת כדי להיות חברת המוניות הגדולה ביותר בעולם. הארגונים הגדולים בחו"ל, ובהדרגה גם בישראל, החלו להפנים שבדומה לסטארט-אפים, עליהם לייצר שירותים חדשים ומפתיעים על בסיס טכנולוגיות דיגיטל כדי להתמודד בסביבה העסקית התחרותית החדשה. ואורקל ערוכה לסייע להם במגוון כלים המקדמים חדשנות ומאיצים תהליכי דיגיטציה".

נציין כי לאורקל העולמית יש כ-400 אלף לקוחות גדולים אשר עושים שימוש בכלים שונים (ענן, מובייל, ביג דאטה וכו') על מנת לשפר את הביצועים העסקיים.