צפו ביחימוביץ' קונה במגה - וקוראת לציבור להציל את הרשת

"כשתקנו שם, זה יהיה בשביל אלפי העובדים וגם בשביל היצרנים והספקים. זו תהיה הפגנת סולידריות חברתית ופשוט עזרה מעשית, בלי לברבר יותר מדי"

שלי יחימוביץ'  / צילום: רויטרס
שלי יחימוביץ' / צילום: רויטרס

ח"כ שלי יחימוביץ' קוראת לציבור לקנות מרשת מגה ומפגינה דוגמה אישית: יחימוביץ' פרסמה בדף הפייסבוק שלה תמונות בהן היא נראית עורכת קניות באחד מסניפי מגה, בימים בהם נאבקת הרשת על גורלה.

"היי זאת שלי, בואו נציל יחד את מגה", כתבה יחימוביץ' בפייסבוק. "עשיתי קניות במגה, וקוראת גם לכם לעשות את זה. בדרך-כלל קונה במכולת ובשוק ולא ברשתות, אבל כעת חשוב שנירתם יחד להציל את פרנסתם של 6,000 עובדי הרשת.

"קניתי ב-YOU (שזה גם מגה), היה נוח, המוצרים מעולים, המבחר גדול, הירקות והפירות טריים, העובדים נחמדים, ויצא ממש זול".

שלי יחימוביץ' קונה במגה / צילום: מתוך פייסבוק
 שלי יחימוביץ' קונה במגה / צילום: מתוך פייסבוק

לדברי יחימוביץ', "קניתי במגה כי במסגרת ההסדר וכדי שהרשת לא תיפול, העובדים ויתרו על 7% משכרם הנמוך, ובתמורה קיבלו לידיהם שליש מהחברה. זה מודל יוצא דופן, שבו העובדים הם הבעלים. זה מודל שגם אומר לבעלים: אם תתנו לעסק לקרוס - תאבדו שליטה".

יחימוביץ' תקפה את הבעלים דודי ויסמן ושרגא בירן, שלפי חשיפת "גלובס" משכו דיבידנדים בסכומי עתק גם כשהרשת הפסידה: "מגה בצרות, בגלל בעלים שחילקו את הנכסים כדיבידנד ואז אילצו את החברה לשכור את הנכסים שהיו שלה, ובכלל בגלל שגיאות ניהוליות קשות. מגה בצרות בגלל ההאטה במשק.

"הרשימה עוד ארוכה, אבל מה שבטוח שהיא לא בצרות בגלל העובדים שלה, אנשים חרוצים וקשי-יום. לא מגיע להם לאבד את מטה לחמם.

"כעת ההנהלה הוחלפה, והעובדים יחד עם ההנהלה, בתמיכת ההסתדרות, ביקשו מבית המשפט להתחיל בצעדים להסדר נושים. בעוד שבוע, 12 ביוני, כנס נושים ראשון.

"מגה היא חברה בת 80 שנה. התפקיד שלה בשוק הקמעונאי הוא תפקיד חשוב. בלעדיה התחרות תצטמצם מה שעלול להביא לקריסה של רשתות נוספות. כשתקנו שם, זה יהיה בשביל אלפי העובדים וגם בשביל היצרנים והספקים. זו תהיה הפגנת סולידריות חברתית ופשוט עזרה מעשית, בלי לברבר יותר מדי".