הנקראות ביותר

בגלל קמפיין גולדסטאר: נעמ"ת קוראת להחרים את מוצרי טמפו

יו"רית נעמ"ת למנכ"ל טמפו: "הפרסומות לגולדסטאר הן חגיגה של טעם רע" ■ העלתה קמפיין בפייסבוק תחת הסלוגן "טמפו לא רוצה אותי - אני לא רוצה את טמפו" ■ טמפו: "הפרסומת צוחקת עם נשים ולא על נשים"

הפרסומת לגולדסטאר / צילום: יחצ
הפרסומת לגולדסטאר / צילום: יחצ

"טמפו לא רוצה אותי - אני לא רוצה את טמפו", זהו הסלוגן שמלווה קמפיין חדש שהעלתה נעמ"ת בפייסבוק, שבו היא קוראת לנשים להחרים את מוצרי טמפו. הרקע לקריאה לחרם הוא שילוט חוצות שהעלתה טמפו למותג הבירה גולדסטאר, עם המסר שמלווה את גולדסטאר כבר 15 שנה - "תגיד תודה שאתה גבר ותשתה משהו".

בטמפו רואים בגברים את קהל היעד העיקרי של גולדסטאר. זה שנים הקו הקריאייטיבי של הקמפיינים הוא הומוריסטי, ומוצגות בו דמויות של גברים, שעיקר העניין שלהם הוא ספורט, ופרט לכך לא מעניין אותם דבר.

נראה כי השילוט החדש שהעלתה החברה לאחרונה הצליח לעורר את חמתה של יו"רית נעמ"ת, גליה וולך, שפנתה במכתב לג'ק בר, יו"ר טמפו, בדרישה לשנות את הקו הפרסומי: "בשנים האחרונות בוחרת חברת טמפו לקדם את מותג הבירה גולדסטאר באמצעות סדרת פרסומות בוטה, שכל תכליתה הינה האדרת גברים על חשבונן של נשים, המוצגות פעם אחר פעם כדמויות חלשות ונלעגות, או כפי שאתם מיטיבים לנסח בפרסומכם: 'תגיד תודה שאתה גבר!'.

"לצערי, ניכר כי תפיסת עולמכם היא לא פחות ממעוותת, שכן בעולמה של טמפו לא רק שנשים הן אינן קהל יעד ראוי למותג, הן גם מושג ללעג בעבור הגבר הישראלי, הלוגם את המשקה בהנאה, בעודו מודה על 'שלא עשני אישה'.

"אני פונה אלייך היום לאחר פניות שקיבלתי מנשים אשר עברו על כביש החוף וקיבלו חלחלה מהפרסומת הכל-כך מזלזלת שפרסתם בגאון על מטה החברה, פרסומת שכולה חגיגה של טעם רע שאין לו מקום במרחב הציבורי.

עוד בנושא נתח שוק וצרכנות


"אדוני היו"ר, התנהלות החברה מבהירה לי בצורה ברורה כי היא אינה רואה בי לקוחה הראויה למותג גולדסטאר. אני, לעומת זאת, בוחרת לא להיות לקוחה של אף אחד ממותגי החברה המשווקים על-דכם. שכן אם כאישה אינני טובה מספיק לשתות גולדסטאר - אפסיק לשתות גם את מותגי פפסי, בירה נשר, ג'אמפ, סיידר הגליל, הייניקן וכל מותג אחר המיוצר ו/או משווק על-ידכם".

בסוף המכתב מודיעה וולך על כוונת נעמ"ת לפרסם בעמוד הפייסבוק שלה את רשימת המותגים המלאה של טמפו, ו"לקרוא לנשות ישראל לחשוב האם ברצונם לתת יד לארגון המקדש שוביניזם בצורתו הנחותה ביותר".

ל"גלובס" מסבירה וולך כי קמפיינים כאלה תמיד מעוררים דילמה - האם לתקוף את החברה על פרסומיה או לעבור לסדר היום: "בכל פעם אנחנו חושבות שהעולם הבין, שדי עם הפרסומות הסקסיסטיות המחפיצות נשים, ואז אנו מופתעות. תמיד יש התלבטות, כי כשאנחנו מגיבות אנו גורמות לרעש תקשורתי, ואנו חוששות שבכך אנחנו מעצימות את המהלך ונותנות לו במה.

"גולדסטאר שיטתיים בפרסום המוצר שלהם ככזה עם תכונות גבריות על חשבון נשים, והפעם צריך לעשות לזה סוף. קיבלנו תגובות קשות - לא רק של נשים אלא גם של גברים, כי התודעה של ציבור לפרסומות סקסיסטיות יותר גבוהה".

"מדובר בקמפיין הומוריסטי"

לעניין הקריאה לחרם, וולך טוענת כי לציבור החילוני יש מה ללמוד מהציבור החרדי, שיודע להפעיל היטב את נשק החרמות: "החרדים יודעים לעשות חרמות - החילוניים פחות, אבל יש מקום לחרם ציבורי, כדי שהחברה תבין ותפנים שלא צריך להעלות קמפיינים כאלה. זה מקטין את כולנו - גברים ונשים. זה לא הומוריסטי, ואף אחד כבר לא צוחק מזה".

על קמפיין גולדסטאר אמון משרד הפרסום מקאן תל-אביב. מנכ"ל המשרד, ריצ'י האנטר, מתקשה להבין על מה יצאה חמתה של וולך: "מדובר בקמפיין הומוריסטי למותג שפונה לקהל יעד גברי. עבדו על הקריאייטיב צוות של נשים וגברים, וצריך להתייחס לזה כפרסומת ולא כהבעת עמדה לגבי גברים ונשים. זה קמפיין מצחיק, שצוחק על גברים יותר מאשר על נשים".

מטמפו נמסר בתגובה: "טמפו מכבדת את כל בני האדם, ללא הבדל, דת, גזע ומין. חברת טמפו מעסיקה מאות נשים ורואה חשיבות רבה למעמד הנשים בישראל. הפרסומת היא קומית ומבוססת על הקצנת סיטואציות מוכרות מהשיח הישראלי היומיומי, והיא צוחקת עם נשים ולא על נשים. התרבות הישראלית עוסקת רבות בשוני שבין גברים ונשים, ועושה זאת פעמים רבות בצורה הומוריסטית. אם מישהו נפגע מהפרסומת, אנו מתנצלים על כך, לא הייתה לנו כל כוונה כזו".

עקבו אחרינו ברשתות
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!