נעילה שלילית בבורסה; מזור זינקה ב-6.7%, פרוטרום ירדה

ירידות שערים בוול סטריט ובבורסות אירופה ■ "הסרט היווני" ממשיך להשפיע על השווקים היום ובימים הקרובים

בורסת NYSE Euronext בפריס / צילום: רויטרס
בורסת NYSE Euronext בפריס / צילום: רויטרס

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ג') בירידות שערים, לאחר שבמשך רוב רובו של היום התנהל המסחר במגמה חיובית. הסיבה? פתיחת מסחר שלילית בוול סטריט, ומגמה דומה גם בבורסות אירופה. "הסרט היווני" ממשיך להשפיע על השווקים היום ובימים הקרובים. מחזור המסחר הסתכם בכ-960 מיליון שקל.

לקראת פסגת ראשי גוש האירו הערב בבריסל נמשך ואף מתגבר הלחץ על ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס להציג היום הסדר משודרג לנושי המדינה, שיאפשר לצדדים לחדש את המו"מ ואולי אף להגיע להסכמות.

"יש מקום למשא-ומתן, אבל הזמן הולך ואוזל. זה קריטי גם עבור יוון וגם עבור גוש האירו", אמר נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, לאחר פגישתו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. פגישת ראשי האירו הערב תחל ב-19:00 שעון ישראל וצפויה להימשך לתוך הלילה.

בתוך כך, ה-ECB הודיע כי הוא מותיר את תוכנית מימון החירום לבנקים ביוון על כנה, כלומר בהיקף של 89 מיליארד אירו, מה שצפוי להקשות מאוד על הבנקים לפתוח את דלתותיהם בקרוב. היום ומחר צפויים הבנקים ביוון להישאר סגורים.

ובארץ, מליאת הכנסת אישרה הלילה את מתווה התקציב הדו שנתי ברוב של 56 אל מול 54 חברי כנסת. להצבעה קדמה דרמה כשלקראת ההצבעה התברר כי הקואליציה מובילה על האופוזיציה עם יתרון של ח"כ אחד בלבד, לאחר ששר האנרגיה, יובל שטייניץ, נסע לביתו מבלי להתקזז.

טבע תעלה מחיר הצעת הרכש למיילן?

טבע מתכוונת להעלות את מחיר הצעת הרכש שלה למיילן בכ-2 מיליארד דולר לכ-43 מיליארד דולר, ועשויה להכריז על המהלך השבוע, כך דיווחה אתמול "בלומברג" על פי מקורות המקורבים לנושא. על פי הדיווח, טבע תציע 86-88 דולר למניה, לעומת ההצעה הנוכחית מחודש אפריל שעומדת על 82 דולר למניה.

מניית אלוט תקשורת , שצנחה אתמול לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח והכנסות, ריכזה עניין.

חברת מזור רובוטיקה דיווחה היום על קבלת הזמנות ואספקה של שבע מערכות Renaissance וכן שדרוג מערכת קיימת אחת ברבעון השני אשר הסתיים ב-30 ביוני, 2015. במהלך הרבעון סופקו שש מערכות לבתי חולים בארה"ב ומערכת אחת סופקה לבית חולים בספרד. מזור סיימה את הרבעון השני עם סך של 93 מערכות Renaissance אשר הותקנו ברחבי העולם, מתוכן 53 מערכות בארה"ב.