האם משרד הפרסום הוותיק פוגל-אוגילבי לפני סגירה?

ל"גלובס" נודע כי בעקבות חובות לאדלר-חומסקי ולשמעוני-פינקלשטיין, עלול המשרד להיסגר בקרוב

דוד פוגל פירסומאי / צילום: תמר מצפי
דוד פוגל פירסומאי / צילום: תמר מצפי

האם משרד הפרסום הוותיק פוגל-אוגילבי לפני סגירה? ל"גלובס" נודע כי בעקבות חובות לקבוצת אדלר-חומסקי ולשמעוני-פינקלשטיין, עלול המשרד להיסגר בקרוב.

על-פי מקורבים, היקף החובות של פוגל-אוגילבי לקבוצת אדלר-חומסקי עומד על כ-10 מיליון שקל, אולם המשרד דאג בעבר לביטחונות וערבויות.

בנוסף, פוגל-אוגילבי חייב 5 מיליון שקל למשרד הפרסום שמעוני-פינקשלטיין. בימים אלה נערך משא-ומתן בין המשרדים באמצעות עורכי דינם כדי לבחון דרכים להסדרת החוב.

לפני כשנה החל משרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין לרכוש מדיה עבור משרד הפרסום פוגל-אוגילבי. הייתה זו הפעם הראשונה שבה שמעוני-פינקלשטיין רוכש מדיה עבור משרד אחר.

במשך כ-5 שנים רכש פוגל-אוגילבי את המדיה שלו באמצעות קבוצת אדלר-חומסקי, ותנאי התשלום שהמשרד העניק לו איפשרו לו לצבור חוב גדול. בסופו של דבר הופסקה ההתקשרות בין הצדדים, והם הגיעו ביניהם להסדר תשלומים שאמור להתפרס על פני מספר חודשים. בפוגל חברו לסוכנות המדיה העצמאית קראט, וגם לשם אמורים להיות משולמים סכומי כסף בחודשים הקרובים.

פוגל חבר לשיתוף-פעולה עם שמעוני-פינקלשטיין, שלמרות היותו משרד לא גדול מבחינת ההיקפים הכספיים של התקציבים שבהם הוא מטפל, הצליח כל השנים לרכוש את מלוא המדיה ללקוחותיו - גם בעידן שבו הכוח עבר לחברות המדיה הגדולות.

דודי שמעוני, מבעלי המשרד, צמח בתחום המדיה ולא מתחום הפרסום, ובעבר אף היה קשור בהסכם ייצוג עם חברות מדיה עצמאיות ובהן קראט. בין הלקוחות שעבורם רוכש שמעוני-פינקלשטיין מדיה נמנים חברת מכשירי תנועה, קבוצת פררו, תדיראן (באופן חלקי), האוניברסיטה העברית, ויליפוד ועוד.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, היקף הפרסום של פוגל-אוגילבי עמד ב-2011 על כ-42.5 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2012 רשם המשרד קיטון לכ-39 מיליון דולר, וב-2013 נרשם קיטון נוסף לכ-34 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-10 מיליון דולר במחירים ריאליים.

היקף הפרסום של שמעוני-פינשקלשטיין עמד ב-2011 על כ-54.6 מיליון דולר, ב-2012 על כ-38.3 מיליון דולר, וב-2013 הגיעו היקפיו לכ-37.9 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-12 מיליון דולר במחירים ריאליים.