ועדי העובדים בחברות כרטיסי האשראי מתכוננים לרפורמה

שלחו מכתב לועדת שטרום וביקשו להיפגש איתה על רקע התוכניות להפריד את חברות כרטיסי האשראי מהבנקים

דרור שטרום משה כחלון וקרנית פלוג / צילום: אוריה תדמור
דרור שטרום משה כחלון וקרנית פלוג / צילום: אוריה תדמור

ועדי העובדים בחברות כרטיסי האשראי מתכוננים לרפורמה בענף. הועדים בשלוש החברות (ישראכרט, לאומי קארד וכאל) גיבשו חזית אחידה, ושלחו היום מכתב לדרור שטרום העומד בראשות הועדה להגברת התחרות במערכת הבנקאית, שהקימו משרד האוצר ובנק ישראל.

במכתב מבקשים העובדים להיפגש עם הועדה ולהציג בפניה מתווה שמטרתו להגן על העובדים בענף מפני השינויים הצפויים, ובראשם הפרדת החברות מהשליטה של הבנקים.

"בשלושת חברות האשראי ועדים יציגים שחתומים על הסכמים קיבוציים. חשוב לנו להציג בפני הוועדה את אשר אנו מבקשים לעגן בכל מתווה רפורמה אשר יהיה בכדי להבטיח שגם בשנים הבאות יהיה לנו אופק ויציבות תעסוקתית במקומות העבודה שלנו", נכתב במכתב ששלחו הועדים.

בועדים מדגישים כי אינם מתנגדים לרפורמה, אלא רוצים להבטיח את זכויותיהם: "חשוב לנו לציין כי אין אנו מתנגדים לתחרות בענף וכי אנחנו רואים עצמנו שותפים לעבודת הוועדה ובמהלך של הידברות משותפת תאפשר לוועדה בראשותך להוציא תחת ידיה מסקנות טובות לכלל הגורמים הענף", כותבים הועדים.

נזכיר כי הועדה שאמורה לפרסם את מסקנותיה בעוד כחודשיים אמורה לדון גם בנושא ענף כרטיסי האשראי, ובמיוחד בסוגיה האם הן יופרדו מהבנקים. סוגיה נוספת שתידון היא האם הפיקוח עליהן יעבור מבנק ישראל למשרד האוצר.