המסחר בוול סטריט ננעל בעליות: מובילאיי זינקה כ-5%

הפרלמנט היווני ידון מחר בבוקר בהצעה החדשה לנושים ■ אסיה ואירופה ננעלו בעליות חדות ■ מאקרו: תביעות האבטלה ברמתן הגבוהה מאז פברואר ■ פפסיקו פרסמה דוחות טובים ■ מובילאיי קיבלה העלאת המלצה ומחיר יעד

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים, אחרי ירידות חדות של עד 1.7% בסיום המסחר אתמול אחרי ההשבתה של בורסת ה-NYSE לכ-4 שעות, ובהמשך לעליות חדות באירופה ובאסיה מוקדם יותר.

מחיר הנפט טיפס ב-2.2% ונקבע על 52.78 דולר לחבית.

ממשלת יוון תבקש מחר בבוקר אישור מהפרלמנט לדון עם הנושים על תוכנית הכוללת צעדים פיסקליים בהיקף 13 מיליארד אירו ובקשת הלוואה בהיקף 50 מיליארד אירו, כך עולה מדיווחים מאירופה הערב. זאת, לאחר שהממשלה היוונית כבר אישרה הערב את התוכנית.

סוכנות דאו ג'ונס מדווחת כי ההצעה תשלח לנושים כבר הערב. ציפראס התחייב להגיש הצעה בסוף השבוע, לאחר שאירופה הציבה ליוון דד-ליין להגיש הצעה משופרת עד יום ראשון. יוון מבקשת חבילת סיוע ל-3 שנים ועד כה הבטיחה בעמימות "לחזק את הכלכלה ולהפוך אותה למודרנית יותר". הנושים דורשים ממנה לבצע רפורמות מבניות בכלכלה, במערכת המס ובפנסיות הנדיבות שהיא מעניקה לעובדי מדינה.

אחרי הצניחה החופשית אתמול, היום בורסות אסיה תיקנו אחרי שהרשויות במדינה הכריזו על פעולות נגד הספקולנטים ואיסור על המשקיעים הגדולים למכור מניות בחצי השנה הקרובה. הבורסות עלו בסיום המסחר עד 6%. באירופה נרשמות היום עליות של 1.5%.

יו"ר שלוחת הפד במיניאפוליס Narayana Kocherlakota אמר היום כי לדעתו ארה"ב לא תעמוד ביעד האינפלציה רק בעזרת המדיניות המוניטרית. הוא דורש התערבות פיסקלית מצד הקונגרס - לטענתו, הם הקונגרס יורד את חוב הלאומי והגירעונות, זה יוריד לחץ מהפדרל ריזרב להעלות ריבית.

אתמול פורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה, שהראו כי רק חבר פדרל ריזרב אחד מתוך 10 היה מוכן להעלאת ריבית בחודש יוני, ושאר החברים אמרו שהם זקוקים לראיות נוספות שמראות ש"הצמיחה הכלכלית חזקה מספיק ושתנאי שוק העבודה איתנים מספיק על מנת שהאינפלציה תחזור ליעד".

עם זאת, הם הסכימו ש"התנאים הכלכליים ממשיכים להתקדם לעבר נקודה שבה יהיה זה נכון להתחיל להעלות את הריבית". מספר חברי פד הזהירו מפני העלאה מוקדמת מדי של שיעורי הריבית. הוסכם כי כאשר תתבצע ההעלאה, הפד ישחרר הצהרה נפרדת שבה יפורט המידע המעשי בנוגע לאופן בו הדבר יתבצע.

אתמול בשעה 18:30 נעצר בצורה פתאומית המסחר בבורסת NYSE, ורק בשעה 22:10 התחדש המסחר. הבורסה דיווחה כי מדובר בבעיה טכנית פנימית ולא בפריצה. גם בממשל האמריקני מסרו כי לא מדובר בפריצת סייבר. היום הודיעה הבורסה כי מדובר בתקלה בשל עדכון תוכנה.

בזירת המאקרו פורסמו היום רק התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף, שעלו לרמתן הגבוהה ביותר מאז פברואר - עלייה של 15 אלף ל-297 אלף תביעות, לעומת צפי לירידה ל-271 אלף.

מובילאיי ריכזה עניין לאחר שהאנליסט דיוויד לייקר מ-RW ביירד העלה את מחיר היעד של המניה ל-73 דולר, פרמיה של 35% ממחיר הסגירה שלה אמש.

חברת פפסיקו דיווחה על תוצאות שעקפו את התחזיות ברבעון השני: הרווח הסתכם ב-1.32 דולר למניה, לעומת תחזיות ל-1.24 דולר למניה. ההכנסות נפלו ב-6% ל-15.92 מיליארד דולר, אך עקפו את הצפי ל-15.8 מיליארד דולר.