הישראלי שפרץ למחשב של מדונה ירצה 14 חודשי מאסר

עדי לדרמן, שפרץ למחשבים של מדונה ומקורביה, הורשע לפי הודאתו בחדירה לחומר מחשב, פגיעה בפרטיות והעתקת יצירות מוגנות בזכויות יוצרים לשם מסחר בהן

עדי לדרמן, שפרץ למחשבים ולחשבונות באתרים שונים של הזמרת מדונה ומקורביה, הורשע היום (ה'), לפי הודאתו, בעבירות של חדירה לחומר מחשב שלא כדין, פגיעה בפרטיות והעתקת יצירות מוגנות בזכויות יוצרים לשם מסחר בהן.

לדרמן הודה שפרץ למחשבים של הכוכבת העולמית ושל אנשים הקשורים בה, כדי לאתר קבצי מוזיקה וקבצים נוספים שהיו במחשבים, להעתיקם ובהמשך לסחור בהם בתמורה למאות דולרים לכל קובץ. מדובר בהרשעה מינורית ביחס לאישום הראשוני נגדו.

השופט צחי עוזיאל מבית משפט השלום בתל-אביב גזר על לדרמן שנה וחודשיים מאסר בפועל, שני מאסרים על-תנאי של 8 ו-6 חודשים וקנס של 15 אלף שקל.

נגד לדרמן הוגש בתחילה כתב אישום חמור יותר, שבמסגרתו הואשם בעשרות מעשי חדירה למחשב שלא כדין, בהאזנת סתר שלא כדין, בפגיעה בפרטיות, בהפרת זכויות יוצרים וכן בשיבוש מהלכי משפט. העונש שהיה צפוי ללדרמן, לו הורשע בסעיפי האישום המקוריים, היה עשוי להיות גבוה הרבה יותר מזה שנגזר עליו בהתאם להסדר עמו.

"העונשים בעבירות האלה היו צריכים להיות חמורים הרבה יותר", הודה היום עו"ד סטיב בוארון מפרקליטות המדינה בבית המשפט, והסביר כי "במקרה זה היו מספר נסיבות שהובילו להסדר המקל".

בין היתר פירט עו"ד בוארון כי בפרקליטות המדינה העריכו, מאז הוגש כתב האישום, שצפויים אתגרים בניהול התיק, הנובעים בין היתר מכך שחלק ניכר מהעדים אינם תושבי ישראל, וגם מכך שיידרשו הליכי עזרה משפטית להבאת חלק מהראיות בשיתוף-פעולה עם הרשויות בארה"ב.

הפרקליטות ציינה כי על רקע זה, ולאור הודאתו של לדרמן בחלק מהמעשים והסכמתו להשמיד פרטי מידע שהשיג תוך חדירה למחשבים בפרשה, הוחלט להגיע ל"הסדר המקל".

פגיעה בזכויות יוצרים

בית המשפט קבע בגזר הדין כי "בהתאם לעובדות בהן הודה, החל מתחילת שנת 2014 ועד תחילת פברואר 2015 פעל הנאשם במטרה לחדור למחשבים לזמרת מדונה ולאתרי קבצי מוזיקה וקבצים פרטיים הקשורים בה".

לדברי השופט עוזיאל, "במסגרת זו העתיק הנאשם קבצים, כולל מיומן הפגישות של הזמרת, וכן קבצי 'דמו' של שירים מתוך אלבומה, עוד לפני פרסומם. עוד הודה הנאשם כי מכר חלק מן הקבצים שהועתקו לשני לקוחות תמורת 300 דולר לעותק מפר".

השופט עמד על חומרת המעשים כשפסק כי "בענייננו אין המדובר רק במי שחדר למחשב ופגע בפרטיות של האחר, אלא גם במי שעשה שימוש בתוצרים של עבירות אלה, והוסיף ופגע בערך חברתי נוסף, שעניינו פגיעה בזכויות יוצרים של אחר על דרך של העתקה ומכירה, כאשר בהתנהגות זו הוא מנסה לגזול את פרי עמלם של אחרים, בעלי זכויות היוצרים".

השופט קיבל לבסוף את הסדר הטיעון והטיל כאמור על לדרמן, בנוסף למאסר בפועל, שני מאסרים על-תנאי: הראשון בן 6 חודשים - שיופעל אם לדרמן יעבור עבירה לפי חוק הגנת הפרטיות או חוק המחשבים ב-3 השנים הקרובות; והשני בן 8 חודשים - שיופעל אם לדרמן יעבור עבירה בתחום הפרת זכויות יוצרים או סימני מסחר ב-3 השנים הקרובות.

הזמרת מדונה יוצגה בהליך בידי עו"ד תמיר אפורי, שותף בכיר במשרד גילת-ברקת ושות' מקבוצת ריינהולד-כהן.