ברמלי ומיטל במו"מ ליציקת פעילות אשראי צרכני לדירקט קפיטל

דירקט קפיטל שבשליטת מיטל הודיעה כי היא מנהלת מגעים מוקדמים לרכישת פעילות של חברת אשראי לתשלומי חשבונות, שנמצאת בשליטת ברמלי

אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי
אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי

בעלי קבוצת רוביקון, אמיר ברמלי, ממשיך להכניס פעילויות שבשליטתו לאכסניה ציבורית. חברת דירקט קפיטל, שמשקיעה בנדל"ן מניב בחו"ל ועוסקת בייזום פרויקטים של נדל"ן, הודיעה כי היא מנהלת מגעים מוקדמים לרכישת פעילות של חברת אשראי צרכני לתשלומי חשבונות שבשליטת ברמלי.

במסגרת המגעים נחתם בין הצדדים הסכם SHOP NO לתקופה קצובה.

מדובר בעסקה בין גורמים הקשורים זה לזה. ברמלי מחזיק בנתח מחברת המיחזור וו.טי.פי הציבורית שבה הוא שותף של אבנר ארזי. האחרון הוא גם דירקטור בדירקט קפיטל שבשליטת ערן מיטל, שמכהן כיו"ר החברה, ושבעבר שימש כמנכ"ל ויו"ר דלק נדל"ן. מיטל היה בעבר מבעלי השלד הבורסאי ישאל, שנמכר לברמלי, וששמו שונה לקלע השקעות.

תחום האשראי הצרכני מעניין גופים רבים שבוחנים כניסה אליו, כחלופה למערכת הבנקאית, הגם שמדובר בתחום שנשלט על-ידי קבוצות הבנקאות. בבורסה ישנן כבר כמה חברות שעוסקות בשירותי אשראי חוץ-בנקאיים.

העסקה הנוכחית מתבצעת בצל החקירה שמתנהלת לגבי פעילותו של ברמלי על-ידי רשות ני"ע.

בחודש מארס האחרון הודיעה רשות ני"ע כי ברמלי נחקר ושוחרר בתנאים מגבילים, בחשד לשורה של עבירות ניירות ערך, שהעיקרית בהן היא הצעה לציבור ללא תשקיף.

מבחינת ברמלי מדובר במפגש שלישי עם חברה ציבורית. אשתקד רכש את השליטה בשלד ששמו שונה לקלע השקעות, ועדיין לא קלט פעילות חדשה, ונוסף על כך מחזיק ברמלי, יחד עם היזם אבנר ארזי, בחברת מיחזור האשפה וו.טי.פי (WTP), הנסחרת בבורסה בשווי של כ-124 מיליון שקל.

לאחרונה דווח כי יובל רבין החליט לחדול מלשמש כיו"ר החברה.

עוד לפניו עשה זאת דורון כהן, לשעבר מנכ"ל האוצר, שפרש מתפקיד מנכ"ל קלע השקעות של ברמלי, תוך שנותר דירקטור בחברה.