הטיפ היומי: חברת כרייה צעירה הנסחרת בשווי אטרקטיבי

במחלקת המחקר של UBS מתחילים לסקר את South32 בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד הגבוה בכ-37% ממחירה הנוכחי בשוק

חברת הכרייה South32 / צילום: אתר החברה
חברת הכרייה South32 / צילום: אתר החברה

חברת הכרייה South32 נסחרת במקביל בבורסה של לונדון (סימול: S32:LN) ובבורסה האוסטרלית (סימול: S32:AU), ושווי השוק שלה הוא כ-4.5 מיליארד פאונד.

החברה נוסדה רק לפני מספר שבועות, לאחר שפעילותה פוצלה מחברת הכרייה BHP ביליטון. סאות'32 עוסקת בתחומי כרייה מגוונים, עם חשיפה מרכזית לאלומיניום, פחם ומנגן. פעילות החברה באוסטרליה, ברזיל ודרום אפריקה מהווה 70% מרווחיה.

לאחר החולשה האחרונה במחיר המניה, אנו מאמינים שהשווי הנוכחי הוא אטרקטיבי. לסאות'32 יש מאזן חזק ומבנה עלויות יחסית נמוך, וכתוצאה מכך החברה עשויה להיות יעד לרכישה. ב-2014 הכנסות סאות'32 הסתכמו ב-8.3 מיליארד דולר, 39% ממכירת אלומיניום, 15% מפחם ו-15% ממנגן.

בטווח הקצר, הנהלת סאות'32 מתכננת לפעול לשיפור הפרודוקטיביות, שינוי המודל התפעולי האזורי שלה, והפיכת משאבים קיימים לעתודות. אנו מצפים מהחברה להציג תחזית רב-שנתית בנוגע לייצור, ל-CAPEX (הוצאות הוניות) ולחיסכון הצפוי בעלויות, עם פרסום הדוחות לשנת הכספים 2015 שצפויים באוגוסט. בנוסף, אנחנו מצפים מסאות'32 להגדיל החל מראשית 2016 את ההחזר לבעלי המניות, מעבר למדיניות הדיבידנד הנוכחית שלה (חלוקת לפחות 40% מהרווח הנקי אחרי מס).

בין הסיכונים המרכזיים של סאות'32: התמהיל הגיאוגרפי של פעילותה, כאשר כ-45% מההכנסות מגיעות מד' אפריקה, שבה יש אינפלציה גבוהה ואי ודאות רגולטורית; תמהיל המוצרים - נכון להיום, ישנם לחצים על מחירי הסחורות המרכזיות שהיא כורה, כשמחירי האלומיניום, הפחם והמנגן נמצאים כיום קרוב לשפל של 5 שנים. אנו מעריכים שפעילות בתחום הייצור וההיצע תוביל לכך שהמחירים יתחילו לעלות שוב , כשמחיר הפחם יהיה להערכתנו הראשון שיטפס.

מניית South32 נסחרת לפי מכפיל EV/EBITDA מתואם של 4 לשנת 2016, בהשוואה למכפיל 7-8 אצל חברות דומות, ובהן BHP ביליטון וריו טינטו. לפי מודל DCF, אנו מגיעים למחיר יעד של 1.15 פאונד למניית סאות'32, הגבוה בכ-37% ממחירה הנוכחי בלונדון. אנחנו מתחילים לסקר את South32 בהמלצת "קנייה".

מחלקת המחקר, UBS

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם